Web Top 100 vzdělává, inspiruje, umožňuje srovnání s konkurencí a přináší to nejlepší z digitálního marketingu. Každý rok navíc pořádá největší soutěž digitálních řešení v Česku i na Slovensku a letos jsme se na pomyslnou bednu vítězů dostali i my společně s B týmem! V kategorii Videoreklama roku 2024 jsme s tímto projektem obsadili skvělé 3. místo!
Znovín vždy stavěl na terroir – původu vín, viničních tratích a regionu Znojemska a Hustopečska, ve kterých hospodaří na 500 ha vinic. Jako první přinesl do kraje vinařský turistický program, své fanoušky zve na různé aktivity, jako třeba Putování po vinicích, sklepech nebo Louckém klášteře. Tisíce nejvěrnějších zákazníků se tak pravidelně potkávají s lidmi ze Znovínu na společných degustacích přímo na místech, kde víno vzniká.
Kampaň byla založená na dvou delších videích poetického charakteru, sadě statických bannerů i animací, včetně PR článku ve zpravodajských médiích. Vzhledem k tomu, že se jednalo o kampaň, která měla podpořit rebranding, byla postavená na ukazování nových brand codes – ve smyslu nového loga, nových ilustrací, designu etiket a komunikačního stylu
Kampaň cílila na typického zákazníka Znovínu: člověka mezi 50 a 60 lety, kterému záleží na tradicích a velmi těžko se vyrovnává se změnami. Ukázali jsme mu, že se Znovín sice mění, jeho hodnoty ale zůstávají stejné.
Plánované mediální hodnoty kampaně:8 077 tis. Imprese1 364 tis. Zásah
Spustili jsme on-line kampaň, dokonce jednu z největších v historii značky. V jejím úvodu jsme kombinovali média a formáty s vysokým zásahem v cílové skupině i mimo ni a se sdělením určeným široké veřejnosti. Kromě formátů na YouTube a Facebooku s vysokým zásahem se v mediamixu objevila i média ze skupiny Seznam.
V navazující části kampaně už bylo cílení zúžené na pravověrné Znovíňáky, kteří projevili vysoké zaujetí prvním sledem kampaně. I sdělení se lehce proměnilo. Těmto opravdovým fanouškům značky jsme nabídli informace o širším kontextu změn, jejich detailní vysvětlení i vyjádření zástupců značky.
8,5 mil. Imprese1,38 mil. Zásah
Kampaň překročila predikce i očekávání. Impresí jsme doručili o 5,2 % více než bylo plánováno, celkový zásah byl pak oproti očekávání vyšší o 2 %.
Naopak průměrná cena za tisíc impresí byla ve výsledku o 4,7 % nižší, než bylo plánováno.
+5,2 % Imprese+2,0 % Zásah-4,7 % CPT
Ještě důležitější pro nás byla vysoká míra dosledování videa. I přes velmi poetické „neinternetové“ ladění spotu jej celý (25 sek.) zhlédlo více než 30 % diváků.
Kratší formát (24 sek.)
Delší dvouminutovou verzi až dokumentárního charakteru obsahující spoustu informací a rozhovory se zástupci značky pak zhlédlo úctyhodných 14 % diváků.
Delší formát (2 min.)
Flexibilita klienta i obou zapojených agentur umožnila realizovat kampaň v rekordně krátkém čase. Od první schůzky nad zadáním kampaně k jejímu spuštění neuběhl ani týden. Časový press se občas vyplácí, třeba v last-minute podmínkách.
Jiří Matoušek
Account manager
Kateřina Srostlíková
PPC specialist
Jana Tošnarová
Social media specialist