Powered by Smartsupp

Klient

Klient

  • Vital Country je rodinná firma, která se věnuje prodeji zdravé výživy.
  • Pečlivě vybírá kvalitní suroviny od prověřených dodavatelů a balí je s láskou.
  • Nabízí pestrý sortiment zdravých dobrot, v nabídce má také BIO potraviny bez chemie.

3. místo v kategorii retenční marketing na Web Top 100!

Web Top 100 vzdělává, inspiruje, umožňuje srovnání s konkurencí a přináší to nejlepší z digitálního marketingu. Každý rok navíc pořádá největší soutěž digitálních řešení v Česku i na Slovensku a letos jsme se na pomyslnou bednu vítězů dostali i my! V kategorii retenční marketing roku 2023 jsme s tímto projektem obsadili skvělé 3. místo!

Jak jsme začali spolupracovat s Vital Country

Spolupráce Vital Country s námi začala v roce 2021, kdy jsme si vzali na starost kompletní správu digitálního marketingu. Pustili jsme se do výkonnostních PPC kampaní, přes SEO & UX, content, zbožové srovnávače až po e-mail marketing.

Právě díky správné e‑mailingové strategii se nám daří odesílat newslettery plné oříšků, čerstvé kávy a dalších kvalitních potravin, na které máme velmi dobrou odezvu. Zákazníky informujeme o chystaných akcích, například o dopravě zdarma nebo produktech za akční ceny. Zasíláme také recepty na zdravé vaření či pečení, do kterých přikládáme vybrané suroviny, aby zákazník mohl objednat vše potřebné.

A nejen to. Čtěte dál a dozvíte se, jak s e‑mailingem u Vital Country čarujeme.

Na co jsme hrdí?

Během spolupráce s Vital Country jsme viděli čím dál tím větší potenciál pro zapojení e‑mailingu, který by doplnil marketingový mix. Pro klienta to byla nová výzva, protože e‑mailing aktivně nevyužíval. Ve finále se nám podařily následující úspěchy:

Jak to celé probíhalo?

Spolupráci jsme rozdělili do 3 fází, které do sebe postupně zapadly.

Před samotným startem jsme museli propojit e-shop s e‑mailingovým nástrojem Leadhub, který je intuitivní na ovládání a samotné nastavení zabere „pár kliknutí”. Následně jsme spustili reaktivační kampaně, které měly za cíl očistit databázi. Tím jsme získali relevantní databázi ověřených uživatelů.

Dále jsme spustili hromadné kampaně, testování publika a aktivaci databáze. E‑mailingové kampaně vycházely z tematického plánu, jehož tvorba postupně vznikala na pravidelných mikrotýmech (PPC, SEO, ACC, E‑mailing a FB). V poslední části jsme se věnovali rozvoji účtu o nové typy automatizací.

Jednotlivé fáze na sebe navazovaly v měsíčních intervalech. Samotná implementace e-mailingu zabrala jeden kvartál.

Přečtěte si, jak jsme v jednotlivých fázích postupovali.

1. fáze – úvodní nastavení e‑mailingu a očištění databáze

V Leadhubu jsme nastavili e‑mailingového klienta a pustili se do tvorby šablony. Podobu jsme ladili společně s klientem podle logomanuálu, ze kterého vychází vizuální prvky zapojené v šabloně.

Nejprve jsme očistili starou databázi kontaktů – rozeslali jsme na ni reaktivační kampaň. Chtěli jsme zjistit, zda o naše chystané kampaně budou mít potenciální zákazníci zájem. Do e‑mailu jsme přidali button, po jehož rozkliknutí se zákazník přidal do databáze aktivních kontaktů.

Reaktivační kampaň na databázi 31 228 e-mailů
17 % Open-rate kampaně

Tato kampaň měla otevřenost 17 %, což považujeme za velice zdařilý výsledek. U komunikace s nezaujatým publikem totiž nebývá otevřenost tak vysoká.
Ukázka reaktivačního emailu

Vytvořili jsme univerzální šablonu, která se může použít i na další rozesílky. Při její tvorbě jsme využili pouze editor Leadhubu, nikoli kódování na míru. Tím jsme klientovi uspořili náklady. Na textech pracovali kolegové z obsahového týmu.

2. fáze – spuštění kampaní hromadného charakteru a start automatizací

Ve druhé fázi projektu jsme se pustili do hromadných kampaní, které vytvořil e‑mailingový tým Optimia. K tvorbě obsahu jsme přistupovali strategicky – mikrotým specialistů z jednotlivých oddělení dal dohromady mediaplán, aby každý člen věděl, která kampaň se chystá, jaké bude její téma a styl komunikace.

Opuštěný košík


Následně jsme spustili automatické e‑maily. Začali jsme opuštěným košíkem, který patří mezi nejvýkonnější e‑mailingové kampaně. Na našich klientech máme ověřené, že opuštěný košík pravidelně dosahuje nejlepších výsledků, proto jsme se zavedením u Vital Country neváhali.

přes 1000 zachráněných objednávek
přes 50 % open rate kampaní

Nasadili jsme dvoufázový opuštěný košík – v horizontu 24 hodin Leadhub rozešle 2 e‑maily (první po 4 hodinách a druhý po 20 hodinách od vložení do košíku). U této kampaně se do druhého e‑mailu běžně vkládá slevový kód, který má zákazníka nalákat na dokončení nákupu. My jsme se však rozhodli nejít touto cestou. Nechtěli jsme naučit zákazníky, že jim za nedokončený nákup přistane v e‑mailu sleva.

3. fáze – rozvoj automatických kampaní a hledání nových cest

Na závěr jsme rozvíjeli e‑mailingový účet z pohledu nových typů automatizací, který jsme rozdělili do dvou kategorií: brand a výkon.

V rámci brandingu jsme spustili welcome kampaň, kterou jsme odstartovali komunikaci se zákazníky, svátkovou kampaň pro průběžnou komunikaci a poděkování za 1. objednávku na podporu brandu Vital Country.

Do výkonnostních kampaní počítáme připomenutí poslední objednávkydoporučené produkty.

Realizace výkonnostních kampaní vždy vycházela z komunikace s klientem, odsouhlasení šablony, otestování a nasazení do ostrého režimu

Welcome série


Web vitalcountry.cz má v zápatí umístěné pole pro přihlášení k odběru newsletteru. Pokud do něj uživatel zadá e‑mailovou adresu, přijde mu série kampaní. V žádném případě však nebombardujeme zákazníky tunou e‑mailů, komunikujeme s nimi postupně. První kampaň obsahuje sdělení – Vítejte ve světě Vital Country, druhá nabízí slevový kód a na závěr přijde odběrateli výčet nejprodávanější produktů.

Ukázka vyskakovacího okna pro přihlášení k newsletteru

Do této série dále spadá i vyskakovací pop‑up okno v liště. Po rozkliknutí lišty se uživateli otevře okno s kolonkou pro zadání e‑mailové adresy. Pokud se uživatel přihlásí k odběru e‑mailů touto cestou, získá slevu.

V rámci welcome série tak komunikujeme ve dvou rovinách – odměnu za registraci k newsletteru a odměnu za první nákup.

přes 100 % nárůst databáze e-mailů
21 % konverzní poměr

Svátková kampaň


Chtěli jsme zvýšit povědomí o značce a zlepšit její vnímání, proto jsme do kampaní zahrnuli také přání k svátku. Na základě dat z Leadhubu přejeme každému odběrateli k svátku a jako dárek přidáváme slevový kód.

6 488 rozdaných dárků
134 nových objednávek

Poděkování za 1. objednávku


Protože si vážíme zákazníků, zařadili jsme do e‑mailu poděkování za první nákup. Zjistili jsme, že zákazníci Vital Country s oblibou vyhledávají recepty. Zajímá je například zdravé pečení. Proto jsme, jako bonus, do děkovného e‑mailu umístili recept na veganskou vánočku.

64 % open rate kampaně
4 % click rate

Připomenutí poslední objednávky


Po 30 dnech od uskutečnění nákupu zasíláme zákazníkům e‑mail s připomenutím, jestli mají dostatek zásob oříšků a dalšího zdravého mlsání. V případě zájmu nemusí vybírat zboží znovu, protože e‑mail poslední zásilku rekapituluje a nabídne uživateli opakování nákupu.

2 400 nových transakcí
42 % open rate kampaní

Doporučené produkty


Díky informacím o tom, co si lidé prohlíží, jsme dokázali připravit kampaň každému téměř na míru. Leadhub na základě těchto dat dynamicky dotahuje doporučené produkty do newsletteru. Tím pádem je každý e‑mail unikátní, protože každému uživateli se zobrazí produkty podle jeho zájmu.

8,9 % konverzní poměr
20 % open rate kampaně

Jak se e‑mailing podílí na tržbách

Výsledky e‑mailingových kampaní u Vital Country prokázaly, že jejich zařazení do marketingového mixu bylo správné, protože se významně podílí na tržbách klienta.

Dnes díky e-mailingu generujeme tržby, které se na finálních výsledcích podepisují z více než 9 %.

E‑mailingové kampaně vytvoříme i pro vás

Zvažujete začlenění e‑mailingu do vašeho marketingového mixu, ale nevíte, jak na to? Nebo chcete vylepšit váš stávající e‑mailing?

Pomůžeme vám očistit databázi kontaktů, nastavíme jednotlivé kampaně nebo třeba zavedeme automatizaci e‑mailů. Obraťte se na nás i v případě, pokud si nejste jistí, s čím přesně potřebujete pomoci. Vše s vámi probereme, společně vymyslíme nejlepší řešení.

“Již po prvních kampaních jsme zjistili, že e-mailing je skvělý marketingový kanál nejen pro informování o novinkách a akcích, ale je to skvělý nástroj pro udržování bližšího kontaktu se zákazníkem. S Optimiem stále posouváme naše e-mailingové kampaně vpřed a snažíme se, aby naši zákazníci otevírali naše Oříškolettery.”
Jaromír Čiha

Jaromír Čiha

majitel e-shopu Vital Country

Na projektu pracovali

  • Matěj Konečný

    Matěj Konečný

    Executive director

  • Lukáš Machaníček

    Lukáš Machaníček

    E-mail marketing specialist

  • Veronika Holzerová

    Veronika Holzerová

    Team leader of Content & Communication

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz