5 minut čtení
Snížili jsme náklady, zvýšili poptávku. Tuto “pohádku” by si přál vyslechnout snad každý klient. U Vemy se nám právě tento výsledek meziročně podařil.
Na dosažení kvalitních výsledků nemáme žádnou kouzelnou poučku. Nastavte si účet tak a onak a budete lepší. Takhle to nefunguje. Za našimi výsledky stojí kvalitní příprava a spousta testování.
Vemu jsme přebírali do naší správy ve chvíli, když už společnosti běžela reklama na Google Ads a Skliku. Protože jsme přebírali účet, kde už nějaké reklamy běžely, mohli jsme vycházet z dosažených výsledků a lépe tak nastavit naše kampaně. Cíl byl jasný – za stanovený rozpočet získat co nejvíce poptávek (konverzí).
Pojďme se podívat, jaké kroky podnikáme, když přebíráme do naší správy klientský účet:
Tato startovací práce je nezbytná. Díky ní se nám pak otevírá prostor pro další rozvoj a další kvalitní nové sestavy. Vždy se snažíme mít co největší přehled o tom, co funguje, co jsme již vyzkoušeli a kudy naopak cesta nevede. Všechny zásadní úpravy si zaznamenáváme, protože co nefunguje dnes, může se ukázat jako dobrý způsob propagace třeba za rok. Například v obsahové síti vyloučíme weby, kde je nyní drahá a klientem neakceptovatelná cena za konverzi a za proklik. Za rok se může stát, že vytěžíme potenciál webových stránek, které fungovaly, a dříve vyloučené weby jsou pak novým zdrojem s novými potenciálními zákazníky.
Po úvodní fázi jsme jako hlavní strategii zvolili výraznou podporu slov, které pro klienta znamenají core business. Zároveň se ve vyhledávání snažíme podpořit pozici Vemy jako jedničky na mzdy. Proto pečlivě hlídáme, aby slova jako „mzdový program“ byla co nejvýše.
Čeho jsme tím docílili?Hrůza? Ale kdepak. Jsou mnohem podstatnější údaje:43% nárůst ceny za proklik66% zvýšení počtu konverzí48% zvýšení podílu zobrazení ve vyhledávání
U klíčových slov vždy rozlišujeme, zda je dané slovo či fráze důležitým pro business klienta, nebo spíše vedlejší. Podle toho definujeme cenu za proklik a celkovou strategii pro práci s klíčovými slovy.
Zaměřujeme se se také na viditelnost ve vyhledávání, což dokazuje Vema s polovičním nárůstem podílu v zobrazení.
Udržet se každý měsíc na stejném výkonu není snadné. Je to dokonce velmi obtížné. Byť se to navenek může jevit jako něco samozřejmého. Mít takto výkonné kampaně v komplikovaném oboru, ve kterém hledáte větší společnosti, nikoli jedince, znamená každý měsíc projít tisíce klíčových slov, obměňovat inzeráty a hlídat si ceny.
Procházíme pravidelně search termy, analyzujeme počty prokliků, impresí, utracenou sumu, pozici, konverzní poměr a počet konverzí. Navíc u takovýchto systémů to ani není o tom, že by se člověk mohl rozhodovat na základě tvrdých konverzí. Řešíme i mikrokonverze. Mnohdy ani toto všechno nestačí a pak je to o zkušenostech a “citu”, kterým slovům ještě šanci dáme a kterým už ne.
Roční porovnání a výsledky ale stojí za to:10% úspora kreditu27,1% nárůst počtu konverzí29% snížení ceny za konverzi
“S agenturou Optimio se nám daří neustále dosahovat lepších a lepších výsledků. Jsme si vědomi, že se za tím skrývá spousta mravenčí práce. K dispozici máme každý měsíc podrobné statistiky, které dávají dokonalou zpětnou vazbu. Ceníme si též ochoty a příjemné komunikace.”
Marek Žáček
account manažer, uživatelské testování
Matěj Konečný
PPC
Jana Pešová
Janka Šeteščáková
reporty