6 minut čtení
Víte co je sen každého provozovatele e-shopu?
Všechny 3 odpovědi jsou samozřejmě do jisté míry pravdivé. Jenže růst do nekonečna není možný. U TESCOMY se nám podařilo i po 6 letech spolupráce vyrůst. V sedmém roce došlo k navýšení obratu o 42,1 %, v počtu objednávek pak o 39,33 %.
Co nám k tomu pomohlo? Kompletní redesign a změna struktury e-shopu.
Napadlo by vás hledat hrnec na e-shopu podle názvu produktové řady? Přesně takto byla dříve tvořena struktura na e-shopu TESCOMA.
První roky spolupráce jsme tyto neduhy obcházeli vytvářením různých přistávacích stránek. Průběžně jsme vytvářeli sekundární menu, které bylo pod menu hlavním. I když toto řešení nebylo tak docela uživatelsky přívětivé, dokázali jsme růst. V návštěvnosti, v počtu transakcí a tržeb.
Jednoho dne jsme narazili na strop. Úhybných manévrů už bylo dost. Padlo rozhodnutí - nový e-shop! Konečně jsme mohli navrhnout informační struktury, která by fungovala bez nutných ústupků a kompromisů.
Nový e-shop byl kolektivním dílem několika agentur. My jsme měli na starost následující práce:
U Tescomy jsme šli do takové hloubky, jako ještě nikdy předtím. Po analýze klíčových slov jsme se pustili do analýzy sortimentu. Na základě produktů jsme vytvářeli všechny potřebné kategorie. Ke kategoriím jsme pak přiřazovali klíčová slova.
U každého signifikantně významného klíčového slova jsme si kladli otázku, zda pro něj vytvořit kategorii. Zároveň jsme ale zkoumali, jestli bude v dané kategorii alespoň několik produktů. Rozhodně jsme se chtěli vyhnout situaci 1 kategorie - 1 produkt.
Sortiment byl velmi rozsáhlý a třídit produkty bylo skutečně náročné. Abychom dali vše do kupy, pomáhaly nám i naše manželky, které do problematiky vnášely pohled uživatelský a ne jen analytický. Po této analýze jsme sortiment znali do detailu. Mohli jsme připravit finální strom kategorií a pro každou z nich také seznam filtrů.
Po vstupu na e-shop začínáte snadno výběrem toho, co chcete dělat. Zda vařit, nebo péct, nebo třeba hledáte zařízení pro venkovní aktivity. Následně si zvolíte oblast produktů – hrnce, dortové formy, termosky na pití. A pak se můžete buď hned pustit do výběru, nebo svůj výběr ještě zúžit o způsob použití, rozměry, objem a spoustu jiných praktických požadavků.
Slavností spuštění nového e-shopu proběhlo na konci března. Pro vyhledávače je to obrovská změna. Učí se hledat v nové struktuře, produkty jsou v jiných kategoriích, zatímco odkazy směřují na kategorie původní.
Přes veškerou důkladnou přípravu, implementaci přesměrovávacích tabulek a přesměrování důležitých odkazů, došlo ve vyhledávačích k následujícím změnám:
Věděli jsme, že to bude bolet. Zároveň jsme věděli, že pokud to neuděláme, nedokážeme zajistit TESCOMĚ další růst.
Rok 2017 naše úsilí bohatě odměnil:33,09% nárůst návštěvnosti oproti roku 201639,33% meziroční nárůst počtu objednávek42,1% nárůst obratu
Že je na TESCOMĚ radost nakupovat se můžete snadno přesvědčit sami. Často ale není snadné si představit, kolik práce, úsilí a času stojí za takovým e-shopem. Díky mnohaleté spolupráci s TESCOMOU se nám podařilo získat cenné zkušenosti:
Zní to jako banalita, ale věřte nám, že informační achitektura je základním kamenem každého úspěšného e-shopu. Ať za nás promluví naše práce. Zkuste najít na eshop.tescoma.cz třeba hrnec na špagety nebo mlýnek na mák. Najdete i na vašem e-shopu produkty takto snadno a rychle?
“Projekt přípravy nového Značkového eshopu TESCOMA byl velkou výzvou a agentura Optimio byla nedílnou součástí tohoto projektu. Svou část odvedla na výbornou o čemž svědčí i současné výsledky. Díky.”
Marek Žáček
account manažer, uživatelské testování
Zdeněk Hejl
SEO analýzy, uživatelské testování
Tomáš Taragel
SEO konzultant
Janka Šeteščáková
reporty