Powered by Smartsupp

Klient

Klient

  • Česká firma prodávající do celého světa
  • Zlínským skladem ročně projde 25 miliónů výrobků
  • Produkty TESCOMA vyhrávají na design soutěžích jako Red Dot Award nebo German Design Award

alt title

Víte co je sen každého provozovatele e-shopu?

  1. Každoroční navýšení obratu a zisku.
  2. Větší počet objednávek.
  3. Co nejnižší náklady na reklamu.

Všechny 3 odpovědi jsou samozřejmě do jisté míry pravdivé. Jenže růst do nekonečna není možný. U TESCOMY se nám podařilo i po 6 letech spolupráce vyrůst. V sedmém roce došlo k navýšení obratu o 42,1 %, v počtu objednávek pak o 39,33 %.

Co nám k tomu pomohlo? Kompletní redesign a změna struktury e-shopu.

Jak přivést zákazníka k cíli?

alt title

Napadlo by vás hledat hrnec na e-shopu podle názvu produktové řady? Přesně takto byla dříve tvořena struktura na e-shopu TESCOMA.

První roky spolupráce jsme tyto neduhy obcházeli vytvářením různých přistávacích stránek. Průběžně jsme vytvářeli sekundární menu, které bylo pod menu hlavním. I když toto řešení nebylo tak docela uživatelsky přívětivé, dokázali jsme růst. V návštěvnosti, v počtu transakcí a tržeb.

Jak jsme redesignovali e-shop Tescomy?

Jednoho dne jsme narazili na strop. Úhybných manévrů už bylo dost. Padlo rozhodnutí - nový e-shop! Konečně jsme mohli navrhnout informační struktury, která by fungovala bez nutných ústupků a kompromisů.

Nový e-shop byl kolektivním dílem několika agentur. My jsme měli na starost následující práce:

  • Analýza návštěvnosti stávajícího e-shopu.
  • Analýza klíčových slov.
  • Analýza sortimentu a napasování na kategorie.
  • Vytvoření stromu kategorií a všech filtrů.
  • Konzultace k tvorbě wireframů.
  • Nastavení analytiky pro nový e-shop.
  • Příprava přesměrovávací tabulky.
  • Diagnostika po spuštění.

Rozbila se vám poklička? Tu správnou najdete do 3 kliknutí

U Tescomy jsme šli do takové hloubky, jako ještě nikdy předtím. Po analýze klíčových slov jsme se pustili do analýzy sortimentu. Na základě produktů jsme vytvářeli všechny potřebné kategorie. Ke kategoriím jsme pak přiřazovali klíčová slova.

U každého signifikantně významného klíčového slova jsme si kladli otázku, zda pro něj vytvořit kategorii. Zároveň jsme ale zkoumali, jestli bude v dané kategorii alespoň několik produktů. Rozhodně jsme se chtěli vyhnout situaci 1 kategorie - 1 produkt.

alt title

Sortiment byl velmi rozsáhlý a třídit produkty bylo skutečně náročné. Abychom dali vše do kupy, pomáhaly nám i naše manželky, které do problematiky vnášely pohled uživatelský a ne jen analytický. Po této analýze jsme sortiment znali do detailu. Mohli jsme připravit finální strom kategorií a pro každou z nich také seznam filtrů.

alt title
Tabulka finálního stromu kategorií včetně filtrů

Po vstupu na e-shop začínáte snadno výběrem toho, co chcete dělat. Zda vařit, nebo péct, nebo třeba hledáte zařízení pro venkovní aktivity. Následně si zvolíte oblast produktů – hrnce, dortové formy, termosky na pití. A pak se můžete buď hned pustit do výběru, nebo svůj výběr ještě zúžit o způsob použití, rozměry, objem a spoustu jiných praktických požadavků.

Raketový start redesignovaného e-shopu?
S tím nepočítejte

Slavností spuštění nového e-shopu proběhlo na konci března. Pro vyhledávače je to obrovská změna. Učí se hledat v nové struktuře, produkty jsou v jiných kategoriích, zatímco odkazy směřují na kategorie původní.

alt title

Přes veškerou důkladnou přípravu, implementaci přesměrovávacích tabulek a přesměrování důležitých odkazů, došlo ve vyhledávačích k následujícím změnám:

  • Google: Ještě v dubnu je v pořádku. Křivky návštěvnosti i nákupů kopírují minulý rok. Od května začíná meziročně klesat návštěvnost a stejně tak objednávky. Meziroční pokles trvá do září. Od října přichází zlom - zaznamenáváme meziroční růst a Tescoma stoupá nahoru.
  • Seznam: Dlouho po spuštění nového e-shopu vše vypadá růžově. Ještě do července kopírujeme meziroční křivku návštěvnosti. K poklesu dochází až v srpnu a bojujeme s ním do listopadu. Od listopadu začínáme růst i zde.

Plánujete redesign e-shopu i vy? Pak se připravte na tyto 3 věci

  1. Redesign obdobného rozsahu, jaký jsme dělali na TESCOMĚ, nelze provést bez výkyvů směrem dolů. Výkyvy můžete jen eliminovat.
  2. I když připravíte sebevíc rozsáhlou přesměrovávací tabulku, nikdy nebude kompletní. Proto jsme u TESCOMY neustále analyzovali Search Consoli a nové, objevující se chyby aktivně řešili.
  3. Seznam reaguje s velkým zpožděním a není vhodné se předčasně radovat.

Kdy po redesignu očekávat první výsledky?

Věděli jsme, že to bude bolet. Zároveň jsme věděli, že pokud to neuděláme, nedokážeme zajistit TESCOMĚ další růst.

Rok 2017 naše úsilí bohatě odměnil:
33,09% nárůst návštěvnosti oproti roku 2016
39,33% meziroční nárůst počtu objednávek
42,1% nárůst obratu

Že je na TESCOMĚ radost nakupovat se můžete snadno přesvědčit sami. Často ale není snadné si představit, kolik práce, úsilí a času stojí za takovým e-shopem. Díky mnohaleté spolupráci s TESCOMOU se nám podařilo získat cenné zkušenosti:

  • Jak je nesmírně důležité mít kvalitní informační architekturu postavenou na datech a uživatelské zkušenosti.
  • Stejně tak podstatné je mít pro každý tématický balík slov přistávací stránku.

Zní to jako banalita, ale věřte nám, že informační achitektura je základním kamenem každého úspěšného e-shopu. Ať za nás promluví naše práce. Zkuste najít na eshop.tescoma.cz třeba hrnec na špagety nebo mlýnek na mák. Najdete i na vašem e-shopu produkty takto snadno a rychle?

alt title
“Projekt přípravy nového Značkového eshopu TESCOMA byl velkou výzvou a agentura Optimio byla nedílnou součástí tohoto projektu. Svou část odvedla na výbornou o čemž svědčí i současné výsledky. Díky.”
Radim Roženek

Radim Roženek

Vedoucí oddělení online obchodu, TESCOMA s.r.o.

Na projektu pracovali

  • Marek Žáček

    Marek Žáček

    account manažer, uživatelské testování

  • Zdeněk Hejl

    Zdeněk Hejl

    SEO analýzy, uživatelské testování

  • Tomáš Taragel

    Tomáš Taragel

    SEO konzultant

  • Janka Šeteščáková

    Janka Šeteščáková

    reporty

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz