Powered by Smartsupp

Klient

Klient

  • Internetový obchod SIGMAshop.cz patří mezi přední tuzemské dodavatele čerpadel a čerpací techniky.
  • Zaměřuje se na prodej kompletního sortimentu čerpadel české výroby.
  • Jedná se o firmu, jejíž historie sahá více než 150 let do minulosti. Eshop spustila v roce 2011.

Spolupráce se společností SIGMA PUMPY HRANICE s.r.o začala v srpnu loňského roku. Založili jsme v našem interním systému první úkoly a pustili se do práce: zajímaly nás firemní hodnoty, vize a cíle. Postupně jsme se seznamovali s veškerým sortimentem i marketingovými aktivitami, na nichž byznys  SIGMAshop.cz  do té doby stál. Přemýšleli jsme s klientem nad jeho dalšími kroky a postupně tvořili strategii. Hlavní zadání ale bylo od začátku jasné: (vy)růst.

Bez (vyladěných) reklam nejsou konverze

Na základě informací o klientově sortimentu, cílové skupině a důkladné analýze dat z analytiky jsme se pustili do práce s prodejními systémy Sklik a Google Ads. Později přibyly ještě zbožové srovnávače. V účtech jsme od začátku viděli obrovský potenciál, proto jsme neprodleně začali pracovat na jednotlivých strukturách.

  1. Google Ads:

    Protože jsme měli přesně zadané cíle nejen u čerpadel, ale i u dalšího klientova sortimentu, kde jsme potřebovali zvýšit počet konverzí, rozhodli jsme se jít proti proudu: rozsegmentovali jsme PMax kampaně podle jednotlivých kategorií. K tomuto kroku jsme přistoupili, neboť pro každou kategorii sortimentu bylo k dispozici opravdu velké množství dat. Na segmentaci jsme pracovali tak dlouho, až jsme měli v  účtu celkem 13 PMax kampaní. 

    Součástí každé kampaně byla obsahová síť i search pomocí sestavy s podklady na danou kategorii. Zároveň jsme pokryli i shopping díky sestavě, která je bez podkladů, a tudíž se zaměřuje výhradně na produktové inzeráty. Velkou pozornost jsme věnovali sezónnosti – zejména letnímu a zimnímu období, kdy cílová skupina zákazníků využívá v  domácnosti a na zahradě odlišné výrobky. Proto i výsledky prezentované v této studii jsou výsledkem z hlavní sezóny (březen – květen 2024).

    Ale rozhodli jsme se jít ještě dál. Zkoušeli jsme různé signály publik, testovali, optimalizovali, přidávali a pozastavovali. To vše proto, abychom v kampaních dosáhli těch nejlepších výsledků. Při práci v reklamních systémech jsme se zaměřili na všechny produktové kategorie a současně řešili značky. Stávající kampaně jsme navíc doplnili i kampaněmi ve vyhledávací síti a obsahu.

    Například takto mohou vypadat skupiny podkladů pro Pmax:

  2. Sklik:

    V systému Sklik jsme řešili produktové inzeráty ve zboží. Zaměřili jsme se primárně na vyhledávací a obsahovou síť, která je v Skliku mnohem kvalitnější než v Google Ads. Výborně se nám zde osvědčily remarketingové kampaně na všech zařízeních. Kromě toho jsme otestovali různé šablony i sdělení, abychom dosáhli ještě lepších výsledků.

  3. Zbožové srovnávače:

    Stejně jako u PPC systémů jsme jednotlivé kategorie a feedy pro srovnávače zboží ladili v Mergadu.

    Rozmanitost produktů v Mergadu představovala zajímavou výzvu: klientův feed obsahoval více než 12 000 produktů. Během 3 měsíců se nám podařilo spárovat přes 2 500 produktů na své karty. Díky vysoké míře spárování jsme mohli aktivně bidovat až 2 000 produktů s více než 4 konkurenty na kartě. 

    Výsledky z posledních tří měsíců ukázaly, že úsilí se vyplatilo. Zdvojení nabídky a výrazně vyšší viditelnost zboží spolu s dobrou cenou zvýšila konverzní poměr a úspěch na srovnávačích.

    Celkem jsme si v Mergadu připravili a aplikovali:

    • –> Více než 200 výběrů 
    • –> Bezmála 100 pravidel

    Zaměřili jsme také se na detailní rozbor dat poskytovaných Heurekou v podobě Sortiment Reportu tak, abychom podchytili produktové skupiny, konkurenci i cenotvorbu klienta.

Budujeme strategii pro srovnávače

Jak s oblibou říkáme: bez pokročilých základů pokročilé strategie stavět nelze. Proto jsme se pustili do práce od základů.

V rámci spolupráce jsme si stanovili dva základní cíle:

  • Zapracovat na kvalitě feedů.
  • Udržet, nebo ještě lépe zlepšit dosažené prodejní výsledky. 

Díky do detailu vyladěné spolupráci a proaktivnímu přístupu klienta se nám podařilo meziročně vyrůst na obou kanálech při splnění dlouhodobých KPI. Jen na Heurece jsme meziročně za dané období vyrostli o 106 % na obratu při dodržení stanoveného PNO.

A co kreativa?

Vzhledem k vysokému počtu PMax kampaní jsme řešili jejich vizuální i textovou podobu. U každé kategorie zdůrazňujeme ty nejlepší vlastnosti a výhody, které zákazníka přesvědčí ke konverzi.

Současně s klientem vytváříme lifestylové fotky, ale i fotky nejprodávanějších a nejatraktivnějších produktů.

Čeho jsme dosáhli

Navýšíme objednávky i Vám

Napište nám, rádi vám pomůžeme posunout váš byznys kupředu, jako jsme už pomohli stovkám našich spokojených klientů.

Na projektu pracovali

  • Ondřej Sova

    Ondřej Sova

    Account manager

  • Kateřina Srostlíková

    Kateřina Srostlíková

    PPC specialist

  • Tomáš Ventruba

    Tomáš Ventruba

    Products ads manager

  • Lukáš Machaníček

    Lukáš Machaníček

    Head of Retention and CX

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz