Klient
Klient
Spolupráce se společností SIGMA PUMPY HRANICE s.r.o začala v srpnu loňského roku. Založili jsme v našem interním systému první úkoly a pustili se do práce: zajímaly nás firemní hodnoty, vize a cíle. Postupně jsme se seznamovali s veškerým sortimentem i marketingovými aktivitami, na nichž byznys SIGMAshop.cz do té doby stál. Přemýšleli jsme s klientem nad jeho dalšími kroky a postupně tvořili strategii. Hlavní zadání ale bylo od začátku jasné: (vy)růst.
Na základě informací o klientově sortimentu, cílové skupině a důkladné analýze dat z analytiky jsme se pustili do práce s prodejními systémy Sklik a Google Ads. Později přibyly ještě zbožové srovnávače. V účtech jsme od začátku viděli obrovský potenciál, proto jsme neprodleně začali pracovat na jednotlivých strukturách.
Protože jsme měli přesně zadané cíle nejen u čerpadel, ale i u dalšího klientova sortimentu, kde jsme potřebovali zvýšit počet konverzí, rozhodli jsme se jít proti proudu: rozsegmentovali jsme PMax kampaně podle jednotlivých kategorií. K tomuto kroku jsme přistoupili, neboť pro každou kategorii sortimentu bylo k dispozici opravdu velké množství dat. Na segmentaci jsme pracovali tak dlouho, až jsme měli v účtu celkem 13 PMax kampaní.
Součástí každé kampaně byla obsahová síť i search pomocí sestavy s podklady na danou kategorii. Zároveň jsme pokryli i shopping díky sestavě, která je bez podkladů, a tudíž se zaměřuje výhradně na produktové inzeráty. Velkou pozornost jsme věnovali sezónnosti – zejména letnímu a zimnímu období, kdy cílová skupina zákazníků využívá v domácnosti a na zahradě odlišné výrobky. Proto i výsledky prezentované v této studii jsou výsledkem z hlavní sezóny (březen – květen 2024).
Ale rozhodli jsme se jít ještě dál. Zkoušeli jsme různé signály publik, testovali, optimalizovali, přidávali a pozastavovali. To vše proto, abychom v kampaních dosáhli těch nejlepších výsledků. Při práci v reklamních systémech jsme se zaměřili na všechny produktové kategorie a současně řešili značky. Stávající kampaně jsme navíc doplnili i kampaněmi ve vyhledávací síti a obsahu.
Například takto mohou vypadat skupiny podkladů pro Pmax:
V systému Sklik jsme řešili produktové inzeráty ve zboží. Zaměřili jsme se primárně na vyhledávací a obsahovou síť, která je v Skliku mnohem kvalitnější než v Google Ads. Výborně se nám zde osvědčily remarketingové kampaně na všech zařízeních. Kromě toho jsme otestovali různé šablony i sdělení, abychom dosáhli ještě lepších výsledků.
Stejně jako u PPC systémů jsme jednotlivé kategorie a feedy pro srovnávače zboží ladili v Mergadu.
Rozmanitost produktů v Mergadu představovala zajímavou výzvu: klientův feed obsahoval více než 12 000 produktů. Během 3 měsíců se nám podařilo spárovat přes 2 500 produktů na své karty. Díky vysoké míře spárování jsme mohli aktivně bidovat až 2 000 produktů s více než 4 konkurenty na kartě.
Výsledky z posledních tří měsíců ukázaly, že úsilí se vyplatilo. Zdvojení nabídky a výrazně vyšší viditelnost zboží spolu s dobrou cenou zvýšila konverzní poměr a úspěch na srovnávačích.
Celkem jsme si v Mergadu připravili a aplikovali:
Zaměřili jsme také se na detailní rozbor dat poskytovaných Heurekou v podobě Sortiment Reportu tak, abychom podchytili produktové skupiny, konkurenci i cenotvorbu klienta.
Jak s oblibou říkáme: bez pokročilých základů pokročilé strategie stavět nelze. Proto jsme se pustili do práce od základů.
V rámci spolupráce jsme si stanovili dva základní cíle:
Díky do detailu vyladěné spolupráci a proaktivnímu přístupu klienta se nám podařilo meziročně vyrůst na obou kanálech při splnění dlouhodobých KPI. Jen na Heurece jsme meziročně za dané období vyrostli o 106 % na obratu při dodržení stanoveného PNO.
Vzhledem k vysokému počtu PMax kampaní jsme řešili jejich vizuální i textovou podobu. U každé kategorie zdůrazňujeme ty nejlepší vlastnosti a výhody, které zákazníka přesvědčí ke konverzi.
Současně s klientem vytváříme lifestylové fotky, ale i fotky nejprodávanějších a nejatraktivnějších produktů.
Napište nám, rádi vám pomůžeme posunout váš byznys kupředu, jako jsme už pomohli stovkám našich spokojených klientů.
Ondřej Sova
Account manager
Kateřina Srostlíková
PPC specialist
Tomáš Ventruba
Products ads manager
Lukáš Machaníček
Head of Retention and CX