Powered by Smartsupp

Klient

Klient

  • Česká společnost nabízející účetní a ERP systémy
  • Desetitisíce spokojených zákazníků → na trhu od roku 1993
  • Výborná péče o zákazníky → “Nejsme firma, která podniká z garáže. O perfektní chod Money se stará 160 zaměstnanců.”
  • Rychlé zapracování veškerých legislativních změn do SW

Pamatujete si na postavu strýčka Pompa z Arabely, který zasadil střešní tašku a za pár týdnů mu vyrostl dům? Je jasné, že kouzla neexistují, ale co když se nám povedl kousek podobný trikům pohádkového zahradníka? V létě roku 2018 jsme zasadili redesignovaný web Money.cz, organická návštěvnost meziročně roste o 200 % a my pořád kypříme půdu. Ale pojďme začít hezky od „bylo nebylo“. 

Webe, začni růst

S Money spolupracujeme už od půlky roku 2013 na PPC kampaních. Když padlo rozhodnutí redesignovat starý web (ukážeme si ho níže), dostali naši SEO specialisté pozvánku ke spolupráci. Vzali jsme proto pomyslný plán zahrady, lopatu, metr a šli na to. 

Naše SEO zahradníky čekala na webu Money.cz fůra práce:

  • analýza klíčových slov
  • revize informační architektury webu
  • on-page webu
  • přípravné práce před spuštěním webu (kooperace s developerem, přesměrování atp.)
  • nastavení analytiky webu
  • diagnostika po spuštění webu
  • následné pravidelné práce na SEO

Homepage produktová stránka starého webu

versus

Homepage a produktová stránka nového webu

Cíl zněl jasně! Pomoci s přechodem na nový web bez ztráty kytičky, tedy nedopustit pokles na pozicích ve vyhledávačích.

Každý zahradník začíná klíčovkou...

Jak jinak by mohl web růst, když nemá z čeho vyklíčit? Zvolili jsme proto osvědčenou metodu a vrhli se na analýzu klíčových slov. Ty jsme seskupovali, řadili a kategorizovali do výsledných tabulek, se kterými žijeme šťastně až dodnes. Vypadají takto:

Z analýzy klíčových slov jsme položili základy struktury, která se dále upravovala, připomínkovala, ohýbala až do výsledné grafické podoby, kterou můžeme vidět dnes na webu. Po detailním ladění struktury společně s wireframem byla první podoba webových stránek na světě. Dalším úkolem byla revize a tvorba on-page faktorů. Jednoduše nám šlo o to naplnit web. Z analýzy klíčových slov jsme vytvořili titulky, popisky, nadpisy, URL adresy atd. a vyřešili provázanost celého webu.

Jakmile byla testovací verze plná, došlo na přesměrovávací tabulku. Nechceme přece přijít o cenné původní stránky, které již vyhledávače zaindexovaly. Stejně jako dobrá a špatná semínka, museli jsme stovky stránek ručně přiřazovat na patřičná místa v přesměrovávací tabulce. Pro blogové články či návody jsme však našli jednodušší cestu a vše šlo řešit automaticky.

Problémy v rajské zahradě? Chce to strategii 

Bylo 17. července 2018, když jsme kopli do země a zasadili nový, redesignovaný web. Jak každý zahradník ví, semínko potřebuje čas, než zakoření. Přibližně po měsíci jsme ale začali pozorovat propady v návštěvnosti. Trend se sice podařilo brzy zvrátit a přimět web k růstu, i tak jsme se ale potýkali s řadou klacíků, které nám padaly pod nohy a my jsme se při jejich odstraňování pořádně zapotili.

KLACÍKY, KTERÉ NÁM PŘEKÁŽELY:  

  • cca 2 týdny před ostrým spuštěním se díky chybce externího programátora omylem dostala testovací verze ven a došlo k nežádoucímu zaindexování webu
  • platforma webu generovala velké množství prázdných stránek, které vyhledávače začaly indexovat
  • přes pečlivé přesměrování se objevovalo mnoho chyb v Google Analytics či Search Consoli

JAK JSME JE ODKLIDILI:

  • odindexovali jsme testovací verzi, aby se stránky neduplikovaly
  • přes nástroje Screaming SEO Spider, Search Consoli či Marketing Miner bylo třeba detekovat typy stránek, které redakční systém nadbytečně generoval a robot vyhledávačů zbytečně procházel. Ve spolupráci s developerem jsme je pak odstraňovali.
  • vstupní neexistující stránky, které se vyskytly v Google Analytics, jsme přesměrovali
  • vyřešili jsme i kanonizaci a stránkování pro typové stránky na blogu

Všechno klestí se nám za pár měsíců podařilo postupně odházet. Nastavili jsme i zavlažovací strategii. Aby web zůstal šťavnatý a lidem se na něm líbilo, bylo třeba určit jasný obsahový marketing. 

Pravidelná péče má smysl! 

O rostliny i web je potřeba se pravidelně starat. Každý měsíc ho proto pečlivě zavlažujeme články, které pro Money dlouhodobě připravuje Obsahová agentura. Časem se blog naplnil řadou témat, která jsme pak mohli zařadit do kategorií, štítků, slovníku, vše mezi sebou vhodně propojit a tím kypřit půdu pro vyhledávače, aby vyzdvihly web výš. 

Mimo neustálou péči o obsah webu také průběžně vylepšujeme jeho technickou stránku. Implementovali jsme strukturovaná data, přidali kotvy do článků a před pár měsíci nasadili AMP (tedy zrychlené načítání stránek v mobilním zobrazení).

Tvorbou blogových článků vytváříme nové přistávací stránky, které jsou užitečné pro návštěvníky. Propojováním (odkazováním/prolinkováním) obsahu mezi sebou přes kategorie štítky a vylepšováním technických faktorů (AMP, strukturovaná data atd.) posouváme výsledky ve vyhledávačích na lepší a lepší pozice.Ukázka nasazení APM technologie:

Web roste, pojďme sklidit ovoce! 

Před dvěma lety jsme zasadili nový design Money.cz. Přibližně rok po spuštění nových stránek byly výsledky z přirozeného vyhledávání pozitivní - ale “pouze” v řádech nižších desítek procent. Věděli jsme, že to nejsladší ovoce utrhneme jen tehdy, pokud v naší poctivé zahradničině vytrváme.A vyplatilo se! V posledním kvartálu loňského roku a v tom prvním letošním dosahovala organická návštěvnost růstu přibližně 200 % oproti stavu při spuštění. 

A tím rozhodně nekončíme! Díky zavlažování pravidelnými blogovými články roste web dál a nese šťavnaté plody.

Veškeré marketingové aktivity má pod palcem manažer Money Róbert Krupa. A jak on se dívá na spolupráci s Optimiem?

“S Optimiom spolupracujeme dlhé roky. Napriek tomu sa priznám, že ma dokážu stále prekvapovať. Pozitívne hodnotím ich schopnost dosiahnuť cieľ, keď sa naň spoločne zameriame. Dokazom toho sú aj výsledky webu Money v organickom vyhľadávaní.”
Róbert Krupa

Róbert Krupa

manažer Money

Na projektu pracovali

  • Marek Žáček

    Marek Žáček

    account manager

  • Tomáš Taragel

    Tomáš Taragel

    SEO konzultant

  • Zdeněk Hejl

    Zdeněk Hejl

    analytik

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz