7 minut čtení
Když nám jeden z majitelů HANZA SPORT na podzim 2018 řekl: „Nevím, jestli máme ještě potenciál prodávat batohy Meatfly v Česku,” v našich hlavách zaznělo jasné ano. Z batohů se stala výzva, u které jsme chtěli dokázat sobě i značce, že to prostě jde. Věděli jsme, že vyladěné výkonnostní kampaně jsou základ. Jen dobrý výkon ale nestačí, chtělo to šlápnout i do budování brandu. A o tom je dnešní příběh.
S Hanza sportem jsme začali spolupracovat díky našemu PPC team leaderovi Matějovi Konečnému. Po několika strategických schůzkách jsme si plácli a od února 2018 jsme začali spravovat kampaně v Google Ads, Skliku a Facebooku.
Na začátku spolupráce nás čekala hygiena reklamních účtů a návrh nové struktury kampaní, kdy jsme se zaměřili na maržovost klienta. Klíčem bylo dokázat mu, že umíme narovnat PNO a vyrůst na tržbách. Už za dva měsíce výkon šlapal na plné obrátky.
Našim dalším cílem se staly batohy, které jsou klientovou srdcovkou. Věděli jsme, že potenciál trhu není naplněn a v prodejích můžeme růst. Naše tvrzení bylo však potřeba dokázat konkrétními daty.
Víme, že čísla jednoduše nejdou okecat, proto vznikla poziční mapa, ve které jsme srovnávali konkurenci na základě ceny a kvality. Z mapy nám vypadla odpověď na to, s kým se v Česku můžeme měřit a po analýze hledanosti produktu už bylo vidět jasný potenciál pro budování brandu batohů Meatfly na českém trhu.
Výsledky jsme ukázali klientovi, který nám dal zelenou, a tak mohla odstartovat nová etapa tvorby kampaní na podporu prodeje batohů.
Ještě před vypuštěním prvního videa jsme vyladili nastavení výkonnostních kampaní, na kterou bychom mohli navázat. Zvolili jsme rozpočet kampaně pro YouTube a stanovili si cíl.
Video kampaň se spoty na YouTube měla zvýšit hlad po produktu, což můžeme poznat v jeho hledanosti na Googlu, a tím zvýšit prodejnost batohů.
První kampaň s názvem Back to school jsme na YouTube spustili 1. července 2018 a běžela až do 18. září. Využili jsme období přípravy na nový školní rok. Chtěli jsme docílit co největšího počtu zobrazení relevantní cílovou skupinou a následné zvýšení prodejnosti produktu.
A povedlo se! Počet prodaných batohů meziročně vzrostl o 80 %, tržby o 70 %.
Překvapilo nás však, že hledanost produktu zůstala stejná. Jak ale víme, branding je běh na dlouhou trať, psali jsme o něm článek: Brand building je závod na dlouhou trať. Když budete cílovce vonět i po doběhu, bohatě se vyplatí. Proto jsme se těšili na příští rok, kde jsme plánovali sklidit ještě sladší ovoce.
Přestože byla kampaň v srpnu 2018 z hlediska návštěvnosti investice úspěšná a klient spokojený, nám to nestačilo. Chtěli jsme rozpoutat mnohem větší hlad po produktu. Po vyhodnocení jsme zjistili, že zájem o batohy může být ještě výraznější. Podle metrik jsme cílili správně, s větším rozpočtem bychom mohli dojít ještě mnohem dál.
V roce 2019 jsme se proto s klientem dohodli na dvojnásobném rozpočtu pro YouTube kampaň a spustili ji pro totožný časový interval, aby porovnání výsledků bylo co nejrelevantnější.
A vyplatilo se, zájem o produkt (= hledanost) se poté zvedl rovnou o 60 %. Podařilo se prodat o 114 % kusů batohů více než v roce 2018, což představovalo nárůst 91 % v celkových tržbách batohů.
Video kampaň v roce 2019 měla o 11 % levnější cenu za tisíc zobrazení a jejich celkový počet se zastavil na necelých dvou milionech. Znamená to, že naše reklama získala o 125 % více zobrazení než v roce 2018 a navíc byla levnější.
Stačila krátká videa, která jsme pustili správné cílové skupině. Pár sekund, jež lidé navnímali, dokázalo dlouhodobě zvednout tržby i vyhledávání batohů na Meatfly.cz.
To, čím si na začátku klient nebyl jistý, jsme zdárně dotáhli do konce a dosáhli vytyčených výsledků. Potvrdili jsme, že Meatfly má stále v Česku kam růst a brand buildingová kampaň na YouTube může být velmi chytrou i výhodnou volbou.
Nezapomeňte ale, že YouTube reklama má svá specifická pravidla a podcenit je by se vám mohlo vymstít. Základní rady jsme pro vás proto sepsali v článku Video obsah vládne internetu. Jak budovat značku díky špičkovým YouTube kampaním?
“Se společností Optimio jsme spolupráci zahájili před 2,5 lety. Cílem spolupráce bylo profesionálně uchopit aktivity v online marketingu. Ze začátku šlo především o optimalizaci a rozšíření výkonnostních kampaní. Po nastartování spolupráce došlo v podstatě od prvních dnů ke skokovému nárůstu obratu v našich e-shopech. Postupem času jsme začali společně realizovat také brandové online kampaně, zaměřené na vybrané sortimentní skupiny (batohy, zimní bundy, lyžařské brýle). Spolupráce s Optimiem je příjemná a tvůrčí.”
Martin Zettík
account manažer
Matěj Konečný
PPC specialista
Kateřina Srostlíková
PPC specialista