8 minut čtení
Klient
Klient
Ve světě výkonnostního marketingu platí, že čím větší je e-shop, tím větší je i riziko špatně optimalizovaných reklam. Nám se s Kilpi podařilo zastavit stagnaci tržeb a přeměnit ji v meziroční růst 55 % a během několika měsíců ušetřit desetitisíce v kreditu. Jak? S přicházející sezónou v patách jsme upravili PPC kampaně, zrevidovali analytiku a spolu s velkou akcí značky jsme vyprázdnili sklady za pár dní. A co víc, během února jsme srazili cenu prokliku na web o těžko uvěřitelných 95 %. Zjistěte, jak prorazit v prostředí silné konkurence díky optimalizaci výkonnostních reklam.
Kilpi se dlouhodobě nedařilo vytěžit z výkonnostních kampaní požadované výsledky. Před proběhlou zimní sezónou zisky meziročně stagnovaly a zlepšení situace bylo v nedohlednu. V srpnu loňského roku jsme s firmou navázali kontakt a následující měsíc provedli audit, který nás dovedl k jasnému cíli – v nastavení PPC reklam je hodně co zlepšit!
Na konci listopadu jsme si s Kilpi plácli a od 1. prosince byly PPC v naší režii, zimní sezóna v plném proudu a přišel nejvyšší čas nastartovat růst e-shopu a využít potenciálu silného brandu. V účtech Google Ads a Sklik jsme se vrhli na vypínání vybraných kampaní, které dlouhodobě nepřinášely dobré výsledky a zbytečně klientovi utrácely peníze.
Následně byla třeba velká hygiena účtu, která se týkala vyhledávacích dotazů, tvorby nových publik a jejich nasazování, optimalizaci kampaní dle zařízení.
Oživením stagnujících tržeb jsme neskončili. Naopak, byl to teprve začátek! Naši PPC experti se vrhli na tvorbu nové struktury kampaně Google nákupy. Ty jsme rozdělili podle kategorií a cen. Současně 26. prosince odstartovala velká akce klienta „vše za polovinu,“ která měla trvat až do 16. ledna. Možná se vám zdá, že podobné řešení v klientově hlavní sezóně je šílené. Akce, která platila na kompletní sortiment bez omezení, ale zafungovala skvěle.
Museli jsme jednat rychle. Protože bylo potřeba co nejdříve chytnout hlavní sezónu klienta, kampaň jsme spustili strategií nabídek eCPC (enhanced cost per click), kde dochází k automatické úpravě manuálních nabídek za kliknutí na základě pravděpodobnosti, s jakou dojde k prodeji či konverzi.
Další kampaní, která přišla na řadu, byla DSA (dynamic search ads), která nám vyhovovala především pro svoji rychlost a velkou míru pokrytí webu. Dynamické reklamy ve vyhledávání nabízí způsob, jak co nejjednodušeji najít zákazníky, kteří na Googlu hledají přesně to, co jim můžete nabídnout. Zaměřili jsme se i na remarketing, a to jak dynamický, tak dle kategorií.
Už 7. ledna 2019 nás klient požádal o utlumení PPC kampaní. Sklady nestíhaly zpracovávat objednávky a doplňovat stavy. Žádost na utlumení se později ještě několikrát opakovala. Kilpi svým zákazníkům totiž od 3. ledna jako bonus přidalo při nákupu nad 2000 Kč dopravu zdarma. Zelenou jsme dostali až 20. ledna, kdy největší nápor povolil.
Bylo načase ke stávajícím PPC kampaním přidat i nové. Ve spolupráci s klientem jsme vytvořili výkonnostní kampaně, které měly za úkol přitáhnout nové zákazníky. Prezentovali jsme je na YouTube, brandových plochách v Ads a na Skliku. Tato strategie nám přinesla skvělé výsledky.
V polovině února jsme navíc využili opatření, která jsou dostupná pro majitele ochranných známek, díky čemuž se nám podařilo očistit reklamní plochy ve vyhledávací síti o inzeráty, jenž zavádějícím způsobem využívaly slovo “Kilpi”.
Během osmi dní jsme snížili cenu za proklik o 95 %. Ano, čtete správně. Ve sledovaném období jsme tak ušetřili kredit v řádech několika desítek tisíc korun. Cena se navíc ani v březnu nedostala na původní hladinu. Na konci měsíce vycházel jeden proklik stále o 65 % levněji než 14. února.
S Kilpi jsme si na začátku stanovili jasný cíl – razantně zvýšit obrat e-shopu. To se nám podařilo už v prosinci, pak jsme to rozjeli ve velkém. Optimalizací stávajících a nasazením nových PPC kampaní, úpravou vyhledávání slov a dalšími kroky jsme přeměnili předsezónní stagnaci nejen v dobře vypadající čísla v Google Analytics, ale ve skutečný zisk => 55% nárůst tržeb v meziročním srovnání prvního kvartálu roku.
Pro milovníky tvrdých dat tu máme porovnání se stejným časovým intervalem v předešlém roce, kdy Kilpi spolupracovalo s jinou agenturou. Výkonnostní marketing prostě neokecáte.
“Díky auditu účtů v Google Ads a Skliku Optimio nalezlo mnoho mezer a nevyužitého potenciálu v našich kampaních po předchozí agentuře, takže jsme se dohodli na tříměsíční spolupráci. Od té doby uplynul rok a společnými silami se nám daří posouvat náš online business dál a rozšiřujeme spolupráci o další marketingové kanály. Výsledná čísla mluví za agenturu sama a příkladná komunikace spolu s pružností reagovat na veškeré naše požadavky jsou příjemným bonusem celé naší kooperace.”
Martin Zettík
account manager
Matěj Konečný
PPC specialista
Zdeněk Mach
PPC specialista