5 minut čtení
Dokázali jsme našemu klientovi – Elnino.cz, dvojce na trhu v prodeji parfémů a kosmetiky, ušetřit na výkonnostních kampaních v průběhu 6 měsíců 1,56 milionu korun. To představuje úsporu na 99,7 % v rámci stanoveného plánu. Díky tomu jsme našemu klientovi významně přispěli k nárůstu meziročního obratu.
Tendr byl jednoznačně směřován k cíli uspořit na kreditu a zároveň meziročně růst na obratu. Proto jsme do tendru připravovali konkrétní odhady úspor ve výkonnostních kampaních a zároveň strategii s jednotlivými kroky, abychom slibované úspory klientovi doručili.
V rámci prvních měsíců jsme se zaměřovali na automatizaci kampaní a také na změnu struktury vybraných kampaní.
Díky tomuto přístupu jsme mohli propagovat širší nabídku sortimentu a zaměřit se i na další kategorie, které byly pro Elnino.cz nové. Tento krok byl ve spolupráci velmi podstatný, protože náš klient neustále rozšiřuje sortiment. Je důležité, aby začleňování nových produktů bylo na automatické bázi, ale také pod kontrolou specialistů.
Meziroční zlepšení klíčových metrik kampaní19,81 % lepší ROAS235,46 % zvýšení tržeb řad a značek produktů37,99 % nárůst konverzního poměru
Na základě úspěchu rozšiřujeme spolupráci i do dalších zemí, kde Elnino.cz působí. Dosažené výsledky naplnily očekávání a spolupráce tak může pokračovat i na zahraničních trzích.
Do tendru jsme vstoupili se strategickým plánem, který se zaměřil na úsporu z výkonnostních kampaní. Plán jsme tvořili na základě tzv. baseline, která byla stanovena pro několik skupin kampaní. Na základě této strategie, a s ohledem na očekávané úspory, jsme zvítězili v tendru.
Ze všech zúčastněných jsme dokázali nabídnout nejvyšší částku podpořenou konkrétními kroky. Vytvořili jsme implementační manuál, který jsme předali klientovi. Obsahoval detailně rozepsaný postup, jak můžeme dosáhnout úspor.
Zajímá vás, co konkrétně se našim specialistům povedlo a jak postupovali? Představíme vám jejich úspěchy u Elnino.cz víc detailně.
Od začátku spolupráce jsme u klienta začali využívat nástroj Dotidot na správu vyhledávacích kampaní. Díky tomu se nám podařilo spravovat kampaně s velkým množstvím produktů, automaticky generovat příslušná klíčová slova a dynamicky vkládat názvy produktů, cenu a spoustu dalších atributů z produktového feedu do reklam, a zvyšovat tak jejich relevanci.
Šetříme nejen čas specialistů, ale daří se nám kampaně optimalizovat efektivněji, výsledkem je lepší ROAS o 19,81 %. Meziročně se nám podařilo zvýšit tržby u kampaní cílících na jednotlivé řady a značky produktů o 235,46 % a konverzní poměr u těchto skupin narostl o 37,99 %.
V rámci správy kampaní jsme využili sezónních úprav nabídek jako pokročilé optimalizační strategie, kterou jsme implementovali v lednu. Bez tohoto zásahu bychom nebyli schopni udržet útraty pod kontrolou při přechodu z hlavní vánoční sezóny do rozpočtově méně náročného února.
V případě automatické strategie totiž nelze jednoduše tlumit kampaně jako při manuálním biddingu, kdy stačí snížit bidy, případně využít modifikátory na zařízení. Díky sezónním úpravám jsme udrželi stanovenou baseline.
Chcete zjistit, kolik můžete uspořit na vašem projektu, pokud bychom si vzali správu PPC kampaní na starost? Zvládneme maximalizovat výkon kampaní a dosáhnout významných úspor. V případě Elnino.cz jsme dokázali ušetřit 1,56 milionu korun během 6 měsíců, což představuje úsporu 99,7 % podle stanoveného plánu. Kontaktujte nás, provedeme vám důkladnou analýzu a identifikujeme klíčové strategie pro účinnou optimalizaci vašich kampaní.
“Společnost El Nino parfum s.r.o. prochází výraznou restrukturalizací a proměnou. Po překotném dynamickém růstu v podstatě ve “startup” atmosféře v minulých letech jsme se rozhodli společnost strukturovat. Jedním z bodů těchto změn byl i vnitřní audit fungování našich marketingových aktivit. V oblasti digitálního marketingu jsme v otevřeném výběrovém řízení zvolili agenturu Optimio a udělali jsme dobře. Díky spolupráci se společností Optimio jsme se začali na využívání nejmodernějších nástrojů dívat trochu jinak. Velmi si vážím kooperativního přístupu lidí ze společnosti Optimio, kteří nevystupují jako mentor nebo advokát svých zaručených postupů, ale jako skutečný partner pro diskuzi, který přichází s novými přístupy, akceptuje současnou situaci a snaží se poskytovat podporu.”
Matěj Konečný
Executive director
Petr Nečas
PPC specialist
Tereza Pokorná
Team leader of Performance & Branding