Powered by Smartsupp

Klient

Klient

  • 50 veletrhů ročně
  • 1 milion návštěvníků za rok
  • Spolupráce s optimiem od roku 2013
  • Děláme online kampaně pro 22 klíčových veletrhů
  • Na web bvv.cz jsme přivedli více jak 2 800 000 návštěvníků

alt title

Víte, že díky chytrým televizím můžete mít reklamu v televizi snadno i vy? Reklamní systém adform nabízí reklamu v HbbTV ve vybraných kanálech, která funguje jako reklama v ostatních reklamních systémech – na principu aukce. Částku a délku trvání kampaně si určíte sami. Spuštění zajistíme během chvilky my. Přesně tak to bylo u festivalu Life.

1 video, 2 reklamní systémy, 1 měsíc, 344 952 zhlédnutí

Festival sportu, tance a zábavy v Brně ožívá vždy na podzim již od roku 2013. Na podzim 2017 došlo ke sloučení souběžných veletrhů Sport Life a Dance Expo pod jednu zvučnou značku – Festival Life! Upoutávek byla celá řada. Jeden formát ale daleko převyšoval ostatní – video spot s Leošem Marešem, Ondrou Sokolem a Simonou Krainovou. Tahle trojka zvala na překonání českého tanečního rekordu.

K propagaci jsme použili úplnou novinku – videoreklamu v chytrých televizích HbbTV a prověřený YouTube. I když je potřeba ke každému z reklamních systémů přistupovat odlišně, důležitá je pro nás jedna společná metrika. Tou je počet zhlédnutí reklamy. V tomto případě jsme dosáhli celkového počtu 344 952 zhlédnutí videa. Jsou tu ale i další zajímavá čísla.

Jak jsme získali 5 791 prokliků na web z televizního vysílání

alt title

Nejste si jistí, co to HbbTV vlastně je a zda ji náhodou nemáte doma? Pak vězte, že to jsou ty televize, co mají na ovladači pověstné červené tlačítko.

Díky platformě Adform nepotřebujete žádné smlouvy předem, blokaci vysílacího času a hlavně kopu peněz. Reklama v HbbTV funguje jako další reklamní systémy – na principu aukce.

Hybridní televizi v České republice sleduje 1 530 044 diváků. zdroj: FTV Prima, únor 2018

Reklama se zobrazuje při aktivitě diváka, ať už při přepínání programů nebo při využívání funkcí červeného tlačítka. Hlavní benefit tedy je, že se reklama objeví výhradně v divákově přítomnosti. Divák se pak může prokliknout na odkaz v reklamě a dozvědět se více, nebo prostě z reklamy vyskočí ven.

Pozvánku na Festivalu Life! jsme tak dostali na stanice Óčka, Prima Cool, Prima Max a další ze skupiny Prima. Tyto kanály nejvíce sleduje naše cílová skupina.

Výsledky video propagace na chytrých televizích
+122 263 zhlédnutí
+5 791 prokliků z videí
4,74 % CTR (míra prokliku) za celou kampaň
8,92 % CTR u Instream reklamy

YouTube a správné (na)časování

Strategie video kampaně byla postavena na retargetingovém scénáři pro YouTube. Délku kampaně jsme si pro YouTube rozdělili na 3 etapy. Pro každou z nich jsme měli připravenou jinou verzi videa.

1. etapa

V první etapě jsme návštěvníkům webu festivalu Life zobrazovali dvouminutové video, které upoutalo pozornost, díky svému příběhu.

2. etapa

Následně jsme uživatelům, kteří zhlédli dlouhé video zobrazovali 15s zkrácený spot.

3. etapa

Ve třetí etapě, tedy před začátkem festivalu jsme spustili připomínkovou kampaň s 6s nepřeskočitelným bumperem.

1 / 3
A výsledek? 222 690 zhlédnutí při ceně 0,23 Kč za jedno zhlédnutí

Remarketing aneb jak “staří známí” pomáhají tvořit novou návštěvnost

Kampaň pro festival Life! byla skutečně velmi obsáhlá. Kromě výše zmíněných jsme zapojili další formáty jako Adform, Sklik, Facebook, a rich media formáty.

alt title

Co ale stojí za větší povšimnutí, je práce s remarketingovým publikem. Rozhýbat publikum, aby si lidé šli zatančit s Leošem Marešem, to nebyl až tak velký problém. Stáli jsme však před větší výzvou. Zajistit návštěvnost všem dílčím festivalům. Festival Life! je opravdu pestrý a rozmanitý jako život sám.

alt title

Pro větší efektivitu oddělujeme komunikaci a cílení na 3 skupiny uživatelů:

  1. fyzičtí návštěvníci veletrhu v minulých letech,
  2. návštěvníci webových stránek festivalu,
  3. zcela noví a potenciální návštěvníci.

První dvě skupiny jsou skvělým zdrojem informací o tom, jak se návštěvník na internetu chová. Díky tomu víme, jakou cestou se vydat při hledání nových fanoušků a potenciálních návštěvníků akce.

V současné době máme odchyceno 77 000 uživatelů, o kterých víme, že je festival Life! zajímá. A toto číslo každoročně navyšujeme. Naše reklamy a hlavně jejich cílení je rok od roku efektivnější.

Výsledek? Více jak 40 % návštěvnosti webu festivalu bylo díky online kampaním

Spustili jsme 420 bannerů a inzerátů v celkem 55 kampaních rozdělených do 213 reklamních sestav. Nastavili jsme 1 004 klíčových slov.

Sebeefektivnější online reklama jsou ve výsledku jen dobře vypadající čísla v systémech. Zda se podaří tato čísla proměnit ve skutečné návštěvníky, kteří zaplní brněnské výstaviště, zůstává až do poslední chvíle nejistou proměnnou.

V případě festivalu Life! ale vše dopadlo ke spokojenosti všech. Naše kampaně přivedly na web veletrhu více jak 20 tisíc lidí,  což je přes 40 % celkové návštěvnosti. Počet návštěvníků festivalu pak překonal hranici 48 tisíc, tedy o 3 tisíce navštěvníků více než v předešlém roce.

alt title

Nezbývá než dodat, že už teď se těšíme na další ročník, kdy bude o to větší výzva namíchat správný marketingový mix v těch nejlepších poměrech. Protože růst už z tak dobrých výsledků bývá často obtížné. Ale výzvy, to je naše, ty my milujeme!

“Spolupráce s agenturou Optimio je po všech stránkách skvělá. Festival Life! je zaměřen zejména na mladé generace, takže je pro nás velice důležité využívat nejnovější možnosti internetové reklamy. A právě v tomto se na Optimio můžeme vždy spolehnout. Koneckonců, výsledky mluví za vše.”
Dita Brančíková

Dita Brančíková

Manažer PR a reklamy Veletrhy Brno, a.s.

Na projektu pracovali

  • Honza Bindr

    Honza Bindr

    vedoucí projektu, hlavní koordinátor a zadavatel

  • Veronika Miklová

    Veronika Miklová

    Google Ads, Sklik, Youtube

  • Jana Parmová

    Jana Parmová

    Facebook, Adform - Rich media formáty, HbbTv

  • Janka Šeteščáková

    Janka Šeteščáková

    reporty

Zajímá vás více o naší práci?

Všechny reference

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz