7 minut čtení
Víte, že díky chytrým televizím můžete mít reklamu v televizi snadno i vy? Reklamní systém adform nabízí reklamu v HbbTV ve vybraných kanálech, která funguje jako reklama v ostatních reklamních systémech – na principu aukce. Částku a délku trvání kampaně si určíte sami. Spuštění zajistíme během chvilky my. Přesně tak to bylo u festivalu Life.
Festival sportu, tance a zábavy v Brně ožívá vždy na podzim již od roku 2013. Na podzim 2017 došlo ke sloučení souběžných veletrhů Sport Life a Dance Expo pod jednu zvučnou značku – Festival Life! Upoutávek byla celá řada. Jeden formát ale daleko převyšoval ostatní – video spot s Leošem Marešem, Ondrou Sokolem a Simonou Krainovou. Tahle trojka zvala na překonání českého tanečního rekordu.
K propagaci jsme použili úplnou novinku – videoreklamu v chytrých televizích HbbTV a prověřený YouTube. I když je potřeba ke každému z reklamních systémů přistupovat odlišně, důležitá je pro nás jedna společná metrika. Tou je počet zhlédnutí reklamy. V tomto případě jsme dosáhli celkového počtu 344 952 zhlédnutí videa. Jsou tu ale i další zajímavá čísla.
Nejste si jistí, co to HbbTV vlastně je a zda ji náhodou nemáte doma? Pak vězte, že to jsou ty televize, co mají na ovladači pověstné červené tlačítko.
Díky platformě Adform nepotřebujete žádné smlouvy předem, blokaci vysílacího času a hlavně kopu peněz. Reklama v HbbTV funguje jako další reklamní systémy – na principu aukce.
Hybridní televizi v České republice sleduje 1 530 044 diváků. zdroj: FTV Prima, únor 2018
Reklama se zobrazuje při aktivitě diváka, ať už při přepínání programů nebo při využívání funkcí červeného tlačítka. Hlavní benefit tedy je, že se reklama objeví výhradně v divákově přítomnosti. Divák se pak může prokliknout na odkaz v reklamě a dozvědět se více, nebo prostě z reklamy vyskočí ven.
Pozvánku na Festivalu Life! jsme tak dostali na stanice Óčka, Prima Cool, Prima Max a další ze skupiny Prima. Tyto kanály nejvíce sleduje naše cílová skupina.
Výsledky video propagace na chytrých televizích+122 263 zhlédnutí+5 791 prokliků z videí4,74 % CTR (míra prokliku) za celou kampaň8,92 % CTR u Instream reklamy
Strategie video kampaně byla postavena na retargetingovém scénáři pro YouTube. Délku kampaně jsme si pro YouTube rozdělili na 3 etapy. Pro každou z nich jsme měli připravenou jinou verzi videa.
A výsledek? 222 690 zhlédnutí při ceně 0,23 Kč za jedno zhlédnutí
Kampaň pro festival Life! byla skutečně velmi obsáhlá. Kromě výše zmíněných jsme zapojili další formáty jako Adform, Sklik, Facebook, a rich media formáty.
Co ale stojí za větší povšimnutí, je práce s remarketingovým publikem. Rozhýbat publikum, aby si lidé šli zatančit s Leošem Marešem, to nebyl až tak velký problém. Stáli jsme však před větší výzvou. Zajistit návštěvnost všem dílčím festivalům. Festival Life! je opravdu pestrý a rozmanitý jako život sám.
Pro větší efektivitu oddělujeme komunikaci a cílení na 3 skupiny uživatelů:
První dvě skupiny jsou skvělým zdrojem informací o tom, jak se návštěvník na internetu chová. Díky tomu víme, jakou cestou se vydat při hledání nových fanoušků a potenciálních návštěvníků akce.
V současné době máme odchyceno 77 000 uživatelů, o kterých víme, že je festival Life! zajímá. A toto číslo každoročně navyšujeme. Naše reklamy a hlavně jejich cílení je rok od roku efektivnější.
Spustili jsme 420 bannerů a inzerátů v celkem 55 kampaních rozdělených do 213 reklamních sestav. Nastavili jsme 1 004 klíčových slov.
Sebeefektivnější online reklama jsou ve výsledku jen dobře vypadající čísla v systémech. Zda se podaří tato čísla proměnit ve skutečné návštěvníky, kteří zaplní brněnské výstaviště, zůstává až do poslední chvíle nejistou proměnnou.
V případě festivalu Life! ale vše dopadlo ke spokojenosti všech. Naše kampaně přivedly na web veletrhu více jak 20 tisíc lidí, což je přes 40 % celkové návštěvnosti. Počet návštěvníků festivalu pak překonal hranici 48 tisíc, tedy o 3 tisíce navštěvníků více než v předešlém roce.
Nezbývá než dodat, že už teď se těšíme na další ročník, kdy bude o to větší výzva namíchat správný marketingový mix v těch nejlepších poměrech. Protože růst už z tak dobrých výsledků bývá často obtížné. Ale výzvy, to je naše, ty my milujeme!
“Spolupráce s agenturou Optimio je po všech stránkách skvělá. Festival Life! je zaměřen zejména na mladé generace, takže je pro nás velice důležité využívat nejnovější možnosti internetové reklamy. A právě v tomto se na Optimio můžeme vždy spolehnout. Koneckonců, výsledky mluví za vše.”
Honza Bindr
vedoucí projektu, hlavní koordinátor a zadavatel
Veronika Miklová
Google Ads, Sklik, Youtube
Jana Parmová
Facebook, Adform - Rich media formáty, HbbTv
Janka Šeteščáková
reporty