5 minut
Hledáte způsob, jak snadno a rychle vytvořit responzivní nebo statické bannery? Chybí vám interní grafik nebo jste specialista, který nemá možnost od klienta získat relevantní a konverzí podklady do reklam? Připravili jsme pro vás pár tipů na nástroje, které práci nejen urychlí, ale navíc také poskytnou reprezentativní výsledky.
S nástupem umělé inteligence se vyrojilo velké množství nástrojů, které do sebe implementovaly jazykový model OpenAI nebo funkcionality Dall-e. Většinou se ale jedná pouze o doplňující funkce, jak si vygenerovat pozadí, vymazat nebo nahradit různé objekty. Neexistoval tak žádný nástroj, který by nahradil práci externího grafika a za relativně dostupné peníze poskytl obsah, který bude vhodný k reprezentaci pro inzerci.
Za zmínku stojí Canva sloužící primárně jako klasický grafický editor. Lze zde měnit rozměry bannerů, upravovat jednotlivé vrstvy, tvořit tlačítka, texty a různé doplňky, díky čemuž si zde lze celkem snadno a rychle vytvořit potřebné bannery. Stejně jako v jiných nástrojích si i tady našla své místo umělá inteligence. Nově tak můžeme v Canvě využívat např. možnost magické gumy, která vymaže jakýkoliv objekt na obrázku nebo banneru a AI následně dokreslí pozadí. Skvěle se tedy hodí pro odmazání tlačítka nebo loga, které by mohlo způsobovat problém při inzerci.
Z dalších nástrojů, které spolupracují s umělou inteligencí, nás zaujal Pebblely. Tady se ovšem nejedná o klasicky grafický editor, jako spíše nástroj pro práci s produktovými obrázky, což může skvěle sloužit např. k odlišení od konkurence. Systém pracuje s možností výběru ze šablon nebo, což je mnohem zajímavější, nabízí možnost promptování vybraného pozadí. Můžeme tak vytvořit pozadí, které přesně odpovídá významu produktu na obrázku.
Hlavním smyslem však bylo objevit nástroj, jenž by dokázal vytvořit hotové bannery s dodáním minima podkladů. To ovšem výše zmíněné nástroje splňují pouze částečně. V aktuální situaci tedy těmto parametrům odpovídá pouze jeden nástroj, a to Adcreative.ai. Jedná se o velice pokročilý nástroj, který dokáže na základě URL procházet zadané weby, navnímat barevné kombinace využívané při komunikaci značky, ale také bez dodaných podkladů vygenerovat bannery včetně textace, loga a relevantního pozadí. To vše hned v několika variantách. Tvorbou bannerů to ale nekončí. Nechybí ani analýza konkurence nebo zhodnocení už nasazené kreativy, včetně heatmap a tipů na zlepšení.
Canva dnes patří k jedněm z nejpopulárnějších grafických nástrojů na světě. To je ovlivněno primárně jednoduchým a intuitivním prostředím, které umožňuje i těm méně zdatným jednoduše vytvářet bannery ve zdánlivě profesionální kvalitě. V Canvě dnes vytvoříte vše od prezentace přes plakáty a dokumenty, ale i grafiku na sociální sítě či bannery.
V druhé polovině roku navíc Canva přidala hned několik funkcí fungujících na základě AI. Čímž ještě podpořila její využitelnost a oblíbenost – ty najdete v sekci Magic Studio. Z dostupných AI nástrojů nás asi nejvíce zaujala funkce – zázračná guma, která dokáže označený objekt vymazat, což mimochodem dokázalo i spoustu nástrojů před ní, ale navíc dokreslit pozadí pod vymazaným objektem, takže na banneru nezůstane žádná neurčitá šmouha, kterou se zoufale snažíte odstranit.
Takto čistě například dokáže odstranit amorka, aniž by pozměnila pozadí.
Zázračnou gumou to samozřejmě nekončí. V sekci Magic Studio je funkcí mnohem víc. Magický úprava (Magic edit): označíte vybraný objekt na obrázku a díky správnému promptu jej zcela nahradíte. Samozřejmě, tento nástroj má své limitace, ale nápad je to určitě dobrý.
Tím výčet „magických“ funkcí nekončí. Co dalšího v Canvě najdete?
Co se ceny týče, jestliže chcete mít k dispozici všechny AI funkce, budete si muset připlatit. A i když verze zdarma nabízí např. Magic edit, tedy nahrazení objektu na banneru s pomocí AI, chybí zde magická guma, která je velmi cenným pomocníkem. Canva Pro se všemi AI funkcemi tak vyjde na 119,99 EUR ročně na osobu. (zdroj: canva.com)
Pebblely nadchne především všechny e-shopaře a marketéry, kterým se nechce investovat do vytváření zbytečně drahých produktových fotek a jejich pozadí. Tento nástroj je vám z jedné produktové fotky schopen vytvořit hned několik variant pozadí, ze kterých si můžete vybrat to nejrelevantnější, navíc ve vysoké kvalitě. V bezplatné verzi nástroj poskytne 30 fotografií, jež lze vygenerovat. V první fázi automaticky odstraní pozadí a následně vám z dostupných šablon nabídne různé varianty pozadí. (zdroj: pebblely.com)
U vygenerovaného obrázku pak můžete následně různě měnit jeho tvar, pozici objektu nebo jeho velikost. To je však dostupné pouze v placené verzi, která začíná na 19 dolarech za měsíc.
Hlavní výhodou je generování vlastního pozadí na základě promptů. Díky tomu, že je systém trénován na rozsáhlém datasetu produktových obrázků, mohou být výsledky opravdu povedené.
Více naleznete v galerii „vítězných“ produktových obrázků, které lze aplikovat také ve vlastním účtu.
Pebblely je ideální nástroj pro generování realistických produktových fotek, ať už za účelem odlišení od konkurence, ale také kvůli zaujetí potenciálních zákazníků. Bohužel většina funkcí je dnes samozřejmě placená, od základních – úprava velikosti obrázku, rotace nebo zvětšení produktů až po hlavní – generování vlastního pozadí na základě textového příkazu. Přesto se stále jedná o poměrně levný způsob, jak generovat originální produktové obrázky, a to nejen na web, ale také pro sociální sítě.
Jak už jsme zmiňovali výše, bezplatná verze Pebblely je velmi omezená. Nemůžete vytvořit vlastní pozadí podle promptu, měnit velikost obrázku nebo pozici objektu. Pokud tedy chcete využívat tento nástroj naplno, zaplatíte od 19 USD měsíčně. (zdroj: https://pebblely.com/pricing/)
Na závěr jsme si pak nechali to nejlepší. Adcreative se řadí mezi profesionální nástroje pro tvorbu kreativy. Jeho hlavní výhodou je samozřejmě automatizovaná tvorba bannerů, kdy nemusíte umět pracovat v grafických nástrojích. Vše, co potřebujete, je podkladový obrázek a nápad, co chcete, aby na banneru zaznělo, o vše ostatní se nástroj postará sám. Jedinou nevýhodou je, že systém bannery vždy generuje pouze v jednom rozměru a v případě tvorby sady statických bannerů se může nástroj výrazně prodražit.
Nejprve po vás systém bude vyžadovat vytvoření brandu. Ve startovacím balíčku je k dispozici 1 brand, u prémiové verze pak 10. Ten můžete vytvořit jednoduše zadáním URL → systém následně sám načte základní info o daném byznysu (pro následnou práci s bannery a správnou optimalizaci směrem ke konverzi), využívané barevné kombinace a logo na webu. Pokud log využíváte víc, můžete s nástrojem propojit další platformy – Google Ads, Metu nebo Pinterest.
Po vytvoření brandu můžete konečně tvořit kreativu, protože systém už ví, jak výsledné bannery barevně sladit a kam dle byznysu text i kreativu směřovat. Zde máte na výběr hned z několika možností. Můžete vytvořit nejen samostatný banner, ale také komplexní strategii, kde kromě bannerů dostanete i doporučení na relevantní cílové publikum. V našem případě zvolíme ale pouze samostatný banner. Zde je jasně vidět hlavní nevýhoda. Protože platíte za každé stažení, jednotlivé rozměry se musí tvořit odděleně. To znamená, že pokud tvoříte sadu statických bannerů, může vám velice rychle dojít měsíční počet stažení v rámci plánu.
Pro vytvoření banneru bude nejprve zapotřebí zadat text, který chcete komunikovat. Ten je rozdělen na hlavní nadpis, „údernou větu“ (punch line) a výzvu k akci. Poté, co zadáte vaše vstupy, můžete texty s pomocí AI text jakkoliv upravovat. Ať už chcete změnit tón komunikace, přeložit ho do jiného jazyka nebo nahradit doporučeným textem.
Nyní je zapotřebí nahrát banner na pozadí, Ten můžete nahrát buď vlastní nebo využít interní fotobanku.
V posledním kroku vám Adcreative vygeneruje širokou nabídku hotových bannerů, které vždy ohodnotí konverzním skóre. Stáhnout jich lze samozřejmě více, ale 1 banner = 1 kredit.
Jak jsme zmiňovali výše, tvorbou bannerů to nekončí. Nástroj toho zvládne mnohem víc:
Pokud občas bojujete se získáním vhodné kreativy od klienta nebo nevládnete grafickými nástroji, Adcreative je nástroj přesně pro vás. Vytvoří za vás kvalitní bannery, ohodnotí už použitou grafiku, ale také nabídne pohled na konkurenci. A to všechno v poměrně krátkém čase. Jedná se tak o skvělého pomocníka zejména pro specialisty, ale i menší firmy.
A kolik takový AI grafik stojí? Záleží, jak často jej chcete využívat. Jestliže pouze příležitostně, vejdete se do 29 USD měsíčně, jsou zde však velká omezení. Můžete vytvořit pouze 1 značku, stáhnout 10 bannerů měsíčně a s přístupem pro jednoho uživatele. U profesionálního plánu jsou pak možnosti mnohem širší – až 10 brandů, 200 bannerů měsíčně ke stažení, s přístupem 10 uživatelů. Ovšem zde zaplatíte 189 USD měsíčně. Adcreative pak nabízí také individuální a agenturní plán. (zdroj: https://www.adcreative.ai/#pricing-section)
Kvalita grafických podkladů může často ovlivnit nejen výkon vašich kampaní, ale také celkovou prezentaci firmy. Příklady, které jsme zmiňovali výše, vám tak pomohou v různých oblastech zefektivnit, urychlit a často i zlevnit získané výstupy. Ať už si tedy vyberete jakýkoliv z uvedených nástrojů, je dobré zvážit, který z nich nejlépe odpovídá vašim potřebám a obsahuje požadované funkce. Zkrátka se nebojte experimentovat, abyste našli tu nejlepší cestu právě pro svou značku.