3 minuty
Neschopnost využít všechny dostupné marketingové kanály může být pro e-shopy v dnešním konkurenčním prostředí e-commerce problém. Jedním z nejefektivnějších nástrojů, zejména pro projekty z řad e-shopů, mohou být srovnávače cen – tzv. Zbožové srovnávače a produktové katalogy. Tolik oblíbené nejen u nás, ale i v zahraničí. Jaké jsou jejich hlavní výhody, jaké možnosti nabízí český trh a jak se vyhnout častým chybám?
Každý z nás už někdy při online nakupování použil srovnávač cen. Až 90 % zákazníků e-shopů věnuje čas tomu, aby našli tu nejlepší nabídku. Není divu, že v roce 2023 navštívily srovnávače cen každý měsíc zhruba 4 miliony uživatelů. Tento nástroj zjednodušuje život zákazníkům i samotným e-shopům.
A co víc – některé studie tvrdí, že až 60 % zákazníků nekoupí produkt, přes který dorazili do e-shopu. O to více cennější může být kvalitní propagace a viditelnost produktového portfolia nejen ve srovnávačích.
Avšak ano, připomínáte správně, že primárním úkolem srovnávačů je srovnávat ceny. To platilo a platí vždy. Pouze je nutné na to nahlížet komplexně. V dobách ekonomického rozkvětu vstupují do hry i jiné faktory. Naopak v době, kdy mnohý zákazník hledí hluboko do kapsy – třeba jako v roce 2023 – hraje prim cena.
Zdroj: Heureka.cz (vývoj ceny Iphonu)
Srovnávače cen, jako je populární Heureka, patří mezi nejnavštěvovanější webové portály. Využívá je až 80 % provozovatelů e-shopů. Tyto weby totiž mohou generovat až třetinu příjmů e-shopů.
Srovnávače cen shromažďují data o dostupném zboží z různých e-shopů a zobrazují je na jedné produktové stránce. Proces inzerce spočívá ve zvolení vhodných platforem, nahrání potřebných informací a nastavení finanční strategie.
TIP: Na časté chyby se podívejte v našem předchozím článku ZDE.
Pokud chcete začít inzerovat na Modio.cz, následujte tyto kroky:
Zdroj: Upgates – reálný příklad administrace v e-shopovém řešení
Bidding je proces, při kterém určujete cenu za proklik(CPC) ze srovnávače do vašeho e-shopu. Bidování je založeno na principu aukce v reálném čase – kdo nabídne víc, má větší šanci na umístění na bidovaných pozicích produktové karty, u Zbozi.cz pak ovlivňujete i zobrazení ve výsledcích vyhledávání.
Platíte vždy za přivedené návštěvy, ne za zobrazení vaší nabídky. Nabízená cena prokliku se nemusí rovnat skutečně zaplacené ceně. Cílem biddingu je dosažení obratu při udržení adekvátních nákladů.
Zdroj: Heureka.cz (příklad biddingu)