Powered by Smartsupp

Přísnější pravidla pro odesílání hromadných e-mailů od 1. 2. 2024

3 minuty

Od 1. 2. 2024 Google zpřísňuje požadavky na odesílatele hromadných e-mailů. Pokud i vy pravidelně rozesíláte e-maily pro více jak 5 000 adres Gmailu nebo Yahoo, neměly by vám nově platné podmínky uniknout. Společnost Google tímto krokem reaguje na celkový nárůst objemu rozesílaných e-mailů. Hlavním cílem je omezit rozesílání nevyžádané pošty a tím zvýšit zabezpečení schránek.

Co si jako odesílatel potřebujete pohlídat?

Jaké 3 hlavní podmínky musí hromadně rozesílané e-maily od začátku února 2024 splňovat?

  1. Snadné odhlášení odběru newsletterů jedním kliknutím

    To platilo doposud a ani nadále tomu nebude jinak. Je tedy důležité, aby měl příjemce e-mailu pocit naprosté kontroly nad komunikací → odesílatel mu musí umožnit co nejjednodušší formu odhlášení z odběru newsletterů – ideální je odhlášení na jeden klik. Všechny žádosti na odhlášení navíc musí být zpracovány nejpozději do dvou dnů.

  2. Ověření pravosti odesílatele hromadných e-mailů pomocí zavedených protokolů

    Zásadním požadavkem na odesílatele hromadných e-mailů je ověření pomocí zavedených protokolů – SPF, DKIM nebo DMARC. Lze říct, že to už platilo nyní, ačkoliv se jednalo spíše o doporučení, zatímco nyní to bude povinnost. Tyto ověřovací procesy jsou pro příjemce zárukou, že e-maily pocházejí z důvěryhodného zdroje. Součástí odeslané zprávy budou digitální podpisy, pomocí kterým může server příjemce ověřit, zda je odesílatel opravdu tím, za koho se v e-mailu vydává.

  3. Udržování nízké míry nevyžádané pošty

    Nejzásadnější novinkou, která se dotkne všech, je udržování stanové míry nevyžádané pošty. Ta by se nově měla pohybovat do hranice 0,3 %. V opačném případě odesílateli hrozí, že nadále nebude moci do těchto schránek doručovat další e-maily. Za ideální se považuje udržet hranici do 0,1 %.

Zatímco snadné odhlášení odběru newsletterů i ověření pravosti odesílatele je převážně v rukou e-mailingového nástroje, poslední zmiňovaný požadavek můžeme ovlivnit my sami. Jak?

  • Budovat kvalitní databázi, která je aktuální a relevantní. To je základ.
  • Posílat kvalitní obsah, který je pro uživatele přínosný, díky čemuž nebudou nuceni se odhlašovat.
  • Respektovat pravidla pro psaní předmětů – předmět i text e-mailu má být jasný, stručný a poutavý.
  • Segmentovat uživatele na základě dat.
  • Pracovat s personalizací.
  • Neposílat e-maily nárazově, ale kontinuálně na základě tematických plánů.
  • Před odesláním hromadného e-mailu doporučujeme provést testování – ověřit, jak bude e-mail vypadat.

Lépe personalizovat vaše e-maily? To my umíme!

Je pro vás dokonale vyladěný e-mailing problém, se kterým si stále nevíte rady? Od toho jsme tu my! Nejenže vám poradíme, jak lépe pracovat s databází, ale navíc vás také naučíme efektivněji personalizovat vaše e-maily a dosáhnout tím vysněného cíle. Že to skutečně umíme dokazují jasné výsledky →  E-shop Vital Country získal díky chytrému e-mailingu od nás až 9 % na tržbách.

Stejně tak jsme hrdí na spolupráci s klientem 10k, kdy již v prvních měsících se nám díky efektivně nastavené strategii podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb z e-mailingu o 80 %! Přečtěte si, jak jsme to dokázali.

Na nic nečekejte, nemarněte čas špatně nastaveným e-mailingem, neriskujte, že se vaše vynaložená práce s e-mailingem otočí proti vám a spadnete do spamu – cesta zpátky je zdlouhavá. Vsaďte s námi na jistotu!

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Meziroční nárůst tržeb z e-mailingu o 80 %. Jak jsme to dokázali?

Ačkoliv se zpočátku naše spolupráce s 10K ubírala jiným směrem, postupem času se jako jeden z nejnutnějších doplňků do brandbuildingu ukázal e-mailingový kanál. Již v prvních měsících se nám díky efektivně nastavené strategii podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb z e-mailingu o 80 %! V článku vám prozradíme, jak jsme to dokázali. Zvýšit tržby své firmy můžete díky promyšlenému e-mailingu i vy. Poradíme vám, jak na to.

Přečíst článek

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz