4 minuty čtení
O umělé inteligenci se v poslední době mluví opravdu hodně a ne jinak tomu bylo na konferenci SEO Restart, kam jsme vyslali naše SEO holky Kamču s Marťou. Dozvěděli jsme se spousty informací nejen o AI a jejím praktickém využití pro práci SEO specialisty, ale také na jaké techniky se zaměřit v linkbuildingu, jak nahlížet na data v Ahrefs a spoustu dalších novinek. Pojďme si shrnout obsah vybraných přednášek.
Jan Tichý a jeho přednáška “Keynote: Quo vadis SEO?” v nás hned na úvod vyvolala myšlenku, že jsme tady možná trochu zbytečně, protože nás jako SEO specialisty a linkbuildery už nebude potřeba. Jedním z důvodu je i umělá inteligence, ale také samotný vývoj oboru, protože se vyhledávače mění na odpovídače. V budoucnu nejspíš nebude weby navštěvovat tolik lidí, protože získají odpovědi přímo z výsledků vyhledávání. Směřování SEO oboru je tedy poměrně nejisté.
Vojtěch Fiala představil možnosti praktického využití AI v SEO. Ve zkratce lze umělou inteligenci použít pro:
Nutnost je umět se dobře zeptat a ověřovat si získané informace, protože AI není dokonalá a výstupem mohou být nepravdivé informace.
Poměrně technická byla přednáška Lukáš Kostka o propojení AI s Rstudiem, které v současnosti využíváme pro klasifikaci dotazů v analýze klíčových slov. Lukáš ukázal jak „nalít“ data do ChatGPT a na pár kliků vygenerovat titulky a meta popisky pro větší počet URL najednou. To znamená vyšší efektivitu a úsporu času na tvorbu těchto textů copywriterem.
Na Linkiho navázal Vašek Brynda, který se podělil o taktiku pro linkbuilding v roce 2023, jenž se nese v duchu obav z Google Spam updatu. Vašek nám sdělil, že je nutné změnit náš způsob získávání zpětných odkazů tím, že budeme rozbíjet stávající vzorce. Mít i odkazy na doplňující informace a udělat článek co nejvíce user friendly. Velkou roli linkbuilding hraje i v budování brandu. Povědomí o značce tak můžeme budovat i přes nofollow odkazy, které značku zmiňují.
Další techniky, o kterých mluvil:
Ve výsledku je potřeba mít databázi kontaktů, protože bez ní se linkbuilding neobejde.
Umělá inteligence je a ještě bude velkým tématem nejen v oblasti SEO, nicméně jak nás dál AI ovlivní je poměrně nejisté a vlastně nevíme co dál může přijít. Podle slov Honzy Tichého se vracíme zpět ke klasickému marketingu, k zákazníkovi, k produktu, kde bude vysoce důležitá přidaná hodnota.