Powered by Smartsupp

Meziroční nárůst tržeb z e-mailingu o 80 %. Jak jsme to dokázali?

4 minuty

Ačkoliv se zpočátku naše spolupráce s 10K ubírala jiným směrem, postupem času se jako jeden z nejnutnějších doplňků do brandbuildingu ukázal e-mailingový kanál. Již v prvních měsících se nám díky efektivně nastavené strategii podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb z e-mailingu o 80 %! V článku vám prozradíme, jak jsme to dokázali. Zvýšit tržby své firmy můžete díky promyšlenému e-mailingu i vy. Poradíme vám, jak na to.

  • 10k je internetový a zároveň kamenný obchod s dámskou a pánskou módou, který má více než 30letou tradici. Kromě Slovenska působí i na maďarském, rakouském a českém trhu.
  • 10k se zaměřuje na luxusní módu, doplňky, tašky a kabelky. Vybírat můžete z více než 60 světových značek.

Průběh spolupráce

E-mailingu se v rámci spolupráce s 10K věnujeme již přes dva roky. Nejprve se naše spolupráce ubírala spíše výkonnostním hlediskem, kdy Optimio spravovalo PPC kampaně, řešilo SEO, UX optimalizaci a zbožové srovnávače.

Postupem času se však e-mailingový kanál ukázal jako nutný doplněk do brandbuildingu. V úvodu došlo k nastavení běžných kampaní hromadného charakteru a spuštění základních automatizací. Nyní je e-mailingový mix rozdělený do několika úrovní, které se postupně upravují a ladí na základě výkonu.

Díky efektivně postavené strategii se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb z emailingu o 80 %! V současné době jej úspěšně udržujeme v dvojciferných číslech.

Na co jsme hrdí?

„V rozvoji tohoto kanálu jsme viděli čím dál tím větší potenciál. E-mailing bereme jako běh na dlouhou trať a víme, že pokud se na tomto kanálu pracuje ustavičně, výsledky se dostaví.“ Lukáš Machaníček

V konečném důsledku se tak podařilo dosáhnout následujících úspěchů.

Jak to celé probíhalo?

Spolupráce se rozdělila do dvou hlavních etap.
1. etapa – start e-mailingového kanálu.
2. etapa – rozvoj e-mailingového mixu.

Etapa č. 1

Pro e-mailing jsme zvolili nástroj Leadhub. Vzhledem k tomu, že 10K je postavený na Shoptetu a Leadhub má velice intuitivní napojení, tak byl tento e-mailingový nástroj jasnou volbou. Jeho výhodou je taktéž jednoduchá správa kampaní, výborná podpora a neustálý rozvoj.

V první etapě tak došlo k propojení e-shopového řešení s Leadhubem, kontrole přenosu veškerých dat, tvorbě segmentů, které se mohly dále používat v kampaních, vytvoření obecné e-mailingové šablony a startu základního set-upu automatizací.

Set-up automatizací obsahoval v úvodu základní typy automatických kampaní. Samozřejmostí byl opuštěný košík a sleva na první nákup. Opuštěný košík jsme se rozhodli udělat trošku jinak. Nechtěli jsme vycházet jen z dvoufázového opuštěného košíku, a tak jsme jej rozdělili do více cenových hladin podle výše objednávek. Ti, kteří na e-shopu utrácí nejvíce, tak od nás dostanou větší odměnu, a naopak. Výsledkem tak bylo celkem 8 kampaní, které se krásně doplňovaly, a budovaly tak výkonnostní část e-mailingu.

Je to o různorodosti kampaní

Hlavním komunikačním sdělením, které se mělo nést napříč kampaněmi, byly novinky ze sortimentu a případně slevové akce. Přece jen, e-mailing se doposud nedělal, a tak byl tento kanál skvělým nástrojem, jak o zajímavých novinkách informovat zákazníky. Už v úvodu bylo jasné, že tento styl e-mailingu není to pravé ořechové a bude zapotřebí začít vymýšlet zajímavá témata, a e-mailingový mix tak více rozdrobit. K úvodní části jsme proto přistupovali jako k takové “oťukávací”, kdy jsme pouze zahřáli databázi a započali tím komunikaci k publiku.

Etapa č. 2

Doplnění kampaní hromadného charakteru

Do zásobníku hromadného e-mailingu jsme tak postupně zařadili kampaně, které nejsou čistě prodejního charakteru. Jedná se o lifestylové newslettery, které publiku ukazují, že 10k je tím správným parťákem na cestě za výběrem nového outfitu.

Postupným doplňováním různorodých kampaní jsme ve výsledku docílili toho, že e-mailingový mix obsahoval:

  • prodejní newsletter s akcemi,
  • prodejní newsletter s novinkami,
  • obsahový newsletter se sety produktů a doporučeními,
  • obsahový newsletter s blogovou částí,
  • značkový newsletter na kategorie nebo značky.

Postupné pilování e-mailingové šablony

Optimio není zastáncem toho, že se nasadí kampaně a tím pro něj práce skočila. E-mailingový účet by se měl neustále rozvíjet – ať už z pohledu e-mailingového mixu, tak z pohledu postupných úprav e-mailingových šablon (vlevo po úpravě, vpravo před úpravou).

Doplnění automatizací o nový typ kampaně

Postupnými úpravami v účtu jsme následně přešli na pilování jednotlivých automatizací. Do jejich struktury jsme tak zařadili automatizaci s prohlíženými produkty. Princip je založený na tom, že pokud si uživatel prohlíží některé produkty a zároveň neprovede nákup, tak se mu automaticky odešle kampaň, která bude mít v těle dynamicky dotaženy produkty. Velkou otázkou bylo to, aby se kampaň nepřekrývala s ostatním automatickými kampaněmi anebo hromadným e-mailingem. V segmentačních podmínkách tak nechyběly podmínky typu:

  • poslední webová aktivita,
  • neobdržení opuštěného košíku,
  • poslední nákup uživatele,
  • poslední e-mailingová aktivita.

Díky tomu se docílilo, že se kampaně nepřekrývají a nejsou pro publikum rušivé.

  Open Proklik
Pop-up lišta se slevou na první nákup 63 % 16 %
 Odměna za registraci do newsletterů  68 % 24 %
Opuštěné košíky 50 až 150 eur 55 % 16 %
Opuštěné košíky 150 až 350 eur 60 % 14 %
Opuštěné košíky 350 až 600 eur 57 % 10 %
Opuštěné košíky 600 eur a více 58 % 26 %

Celkem zachráněných opuštěných košíků 76. Na první pohled se může zdát, že 76 košíků je zanedbatelné číslo. Nutno podotknout, že průměrná výše objednávky se zde pohybuje ve stovkách eur.

V současné době je účet doplněn o plnohodnotný e-mailingový mix, který s publikem komunikuje jak z brandového hlediska, tak i z pohledu produktového portfolia. Nechybí ani automatické kampaně, které zastupují výkonnostní složky. Postupně se do účtu také nasazují nové typy automatizací (jako např. prohlížené zboží).

Úspěch slovenského účtu předcházel vzniku e-mailingu i pro českou mutaci e-shopu. Tuhle část ještě stále pilujeme a jakmile dosáhneme zajímavých výsledků, tak se s vámi určitě rádi podělíme.

Co si z toho odnést?

  • Snažte se přemýšlet nad e-mailingem jako nad nástrojem pro budování značky.
  • Nemějte omezený e-mailingový mix jen na jeden typ kampaní.
  • Hledejte nové cesty a styl komunikace.
  • Zkoušejte nové automatizace.
  • Upravujte šablony a testujte.

E-mailingové kampaně vytvoříme i pro vás

Zvažujete také začlenění e-mailingu do vašeho marketingového mixu, ale nevíte, jak na to? Nebo toužíte po vylepšení vašeho stávajícího e-mailingu? Pomůžeme vám. Očistíme databázi vašich kontaktů, nastavíme jednotlivé kampaně či zavedeme nové automatizace e-mailů. Nebojte se na nás obrátit i v případě, pokud si nejste jistí, s čím přesně potřebujete pomoci. Vše s vámi probereme a společně vymyslíme řešení na míru.

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz