4 minuty
Ačkoliv se zpočátku naše spolupráce s 10K ubírala jiným směrem, postupem času se jako jeden z nejnutnějších doplňků do brandbuildingu ukázal e-mailingový kanál. Již v prvních měsících se nám díky efektivně nastavené strategii podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb z e-mailingu o 80 %! V článku vám prozradíme, jak jsme to dokázali. Zvýšit tržby své firmy můžete díky promyšlenému e-mailingu i vy. Poradíme vám, jak na to.
E-mailingu se v rámci spolupráce s 10K věnujeme již přes dva roky. Nejprve se naše spolupráce ubírala spíše výkonnostním hlediskem, kdy Optimio spravovalo PPC kampaně, řešilo SEO, UX optimalizaci a zbožové srovnávače.
Postupem času se však e-mailingový kanál ukázal jako nutný doplněk do brandbuildingu. V úvodu došlo k nastavení běžných kampaní hromadného charakteru a spuštění základních automatizací. Nyní je e-mailingový mix rozdělený do několika úrovní, které se postupně upravují a ladí na základě výkonu.
Díky efektivně postavené strategii se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb z emailingu o 80 %! V současné době jej úspěšně udržujeme v dvojciferných číslech.
„V rozvoji tohoto kanálu jsme viděli čím dál tím větší potenciál. E-mailing bereme jako běh na dlouhou trať a víme, že pokud se na tomto kanálu pracuje ustavičně, výsledky se dostaví.“ Lukáš Machaníček
V konečném důsledku se tak podařilo dosáhnout následujících úspěchů.
Spolupráce se rozdělila do dvou hlavních etap.
1. etapa – start e-mailingového kanálu.
2. etapa – rozvoj e-mailingového mixu.
Pro e-mailing jsme zvolili nástroj Leadhub. Vzhledem k tomu, že 10K je postavený na Shoptetu a Leadhub má velice intuitivní napojení, tak byl tento e-mailingový nástroj jasnou volbou. Jeho výhodou je taktéž jednoduchá správa kampaní, výborná podpora a neustálý rozvoj.
V první etapě tak došlo k propojení e-shopového řešení s Leadhubem, kontrole přenosu veškerých dat, tvorbě segmentů, které se mohly dále používat v kampaních, vytvoření obecné e-mailingové šablony a startu základního set-upu automatizací.
Set-up automatizací obsahoval v úvodu základní typy automatických kampaní. Samozřejmostí byl opuštěný košík a sleva na první nákup. Opuštěný košík jsme se rozhodli udělat trošku jinak. Nechtěli jsme vycházet jen z dvoufázového opuštěného košíku, a tak jsme jej rozdělili do více cenových hladin podle výše objednávek. Ti, kteří na e-shopu utrácí nejvíce, tak od nás dostanou větší odměnu, a naopak. Výsledkem tak bylo celkem 8 kampaní, které se krásně doplňovaly, a budovaly tak výkonnostní část e-mailingu.
Hlavním komunikačním sdělením, které se mělo nést napříč kampaněmi, byly novinky ze sortimentu a případně slevové akce. Přece jen, e-mailing se doposud nedělal, a tak byl tento kanál skvělým nástrojem, jak o zajímavých novinkách informovat zákazníky. Už v úvodu bylo jasné, že tento styl e-mailingu není to pravé ořechové a bude zapotřebí začít vymýšlet zajímavá témata, a e-mailingový mix tak více rozdrobit. K úvodní části jsme proto přistupovali jako k takové “oťukávací”, kdy jsme pouze zahřáli databázi a započali tím komunikaci k publiku.
Do zásobníku hromadného e-mailingu jsme tak postupně zařadili kampaně, které nejsou čistě prodejního charakteru. Jedná se o lifestylové newslettery, které publiku ukazují, že 10k je tím správným parťákem na cestě za výběrem nového outfitu.
Postupným doplňováním různorodých kampaní jsme ve výsledku docílili toho, že e-mailingový mix obsahoval:
Optimio není zastáncem toho, že se nasadí kampaně a tím pro něj práce skočila. E-mailingový účet by se měl neustále rozvíjet – ať už z pohledu e-mailingového mixu, tak z pohledu postupných úprav e-mailingových šablon (vlevo po úpravě, vpravo před úpravou).
Postupnými úpravami v účtu jsme následně přešli na pilování jednotlivých automatizací. Do jejich struktury jsme tak zařadili automatizaci s prohlíženými produkty. Princip je založený na tom, že pokud si uživatel prohlíží některé produkty a zároveň neprovede nákup, tak se mu automaticky odešle kampaň, která bude mít v těle dynamicky dotaženy produkty. Velkou otázkou bylo to, aby se kampaň nepřekrývala s ostatním automatickými kampaněmi anebo hromadným e-mailingem. V segmentačních podmínkách tak nechyběly podmínky typu:
Díky tomu se docílilo, že se kampaně nepřekrývají a nejsou pro publikum rušivé.
Open | Proklik | |
---|---|---|
Pop-up lišta se slevou na první nákup | 63 % | 16 % |
Odměna za registraci do newsletterů | 68 % | 24 % |
Opuštěné košíky 50 až 150 eur | 55 % | 16 % |
Opuštěné košíky 150 až 350 eur | 60 % | 14 % |
Opuštěné košíky 350 až 600 eur | 57 % | 10 % |
Opuštěné košíky 600 eur a více | 58 % | 26 % |
Celkem zachráněných opuštěných košíků 76. Na první pohled se může zdát, že 76 košíků je zanedbatelné číslo. Nutno podotknout, že průměrná výše objednávky se zde pohybuje ve stovkách eur.
V současné době je účet doplněn o plnohodnotný e-mailingový mix, který s publikem komunikuje jak z brandového hlediska, tak i z pohledu produktového portfolia. Nechybí ani automatické kampaně, které zastupují výkonnostní složky. Postupně se do účtu také nasazují nové typy automatizací (jako např. prohlížené zboží).
Úspěch slovenského účtu předcházel vzniku e-mailingu i pro českou mutaci e-shopu. Tuhle část ještě stále pilujeme a jakmile dosáhneme zajímavých výsledků, tak se s vámi určitě rádi podělíme.
Zvažujete také začlenění e-mailingu do vašeho marketingového mixu, ale nevíte, jak na to? Nebo toužíte po vylepšení vašeho stávajícího e-mailingu? Pomůžeme vám. Očistíme databázi vašich kontaktů, nastavíme jednotlivé kampaně či zavedeme nové automatizace e-mailů. Nebojte se na nás obrátit i v případě, pokud si nejste jistí, s čím přesně potřebujete pomoci. Vše s vámi probereme a společně vymyslíme řešení na míru.