Powered by Smartsupp

Kompletní návod, jak nasdílet přístupy k reklamním účtům

7 minut čtení

Nezáleží na tom, jestli s online marketingem začínáte, nebo už jste ostřílený matador. Funkce jednotlivých reklamních systémů či zbožových srovnávačů dokážou zaskočit i ty zkušenější z nás. Svěřte své účty do rukou ostřílených PPC specialistů, kteří ve složitém světě plném strategií, algoritmů a kreditů umí chodit.

Rychlý rozcestník

Radost z nasdileni pristupu

Reklamní systémy

Vyhledávají zákazníci vaši firmu na Google? Oslovte je pomocí Google Ads. Zadejte do prohlížeče adresu ads.google.com a přihlaste se. Sdělte nám svoje klientské číslo, které najdete v horním panelu vpravo vedle Oznámení . Požádáme o propojení účtů a vy obdržíte pozvánku.

Pozvánku najdete ve vašem e-mailu a vyskočí i v upozorněních vedle klientského čísla. V administraci Google Ads pak klikněte na Administrátor možnost Přístup a zabezpečení. Přejděte na záložku Správci, kde žádost schválíte.

Google Merchant Center (GMC)

Bez služby Google Merchant Center se neobejdete při tvorbě kampaní u Google nákupů a dynamického remarketingu. Merchant Center spolehlivě nahraje veškerá data a údaje o produktech z vašeho e-shopu, získané informace prověří a upozorní vás na případné nesrovnalosti.

Pro nasdílení přístupu zadejte do prohlížeče adresu merchants.google.com a klikněte na tlačítko přihlásit se. Následně vyberte možnost Přihlásit se do služby Merchant Center. Po přihlášení na hlavní stránce klikněte na klíč symbolizující nastavení a zvolte možnost Lidé a přístup.

Na další stránce v sekci Lidé klikněte na modré přidat člověka a zadejte náš e-mail, tedy optimio.ppc@gmail.com. Jakmile nasdílení potvrdíme i my a uvidíte v účtu dalšího uživatele, zkontrolujte, zda je udělené oprávnění správce.

Google My Business

Vyhledat Google my business - pokud už jste přihlášený lze kliknout na nabídku “Zobrazit profil".

Pokud se nic neobjeví kliknout na první možnost a dostat se na stránku Google my business a přihlásit se vpravo nahoře:

Obě možnosti vás dostanou na tuto stránku

Proklikem přes 3 tečky a nastavení firemního profilu se dostat na nabídku přístupů.

A přidat náš email optimio.ppc@gmail.com

POZOR - Přístup uživatelů může přidat, upravit nebo odebrat pouze vlastník Firemního profilu.

Firmy.cz

Na domovské stránce administrace klikněte vpravo nahoře na své iniciály a vyberte možnost „Nastavení účtu“. Zadejte e-mailovou adresu optimio@seznam.cz  (tato platí pro celou strukturu jednoho IČ) a vyberte konkrétní práva z dostupných možností. Výchozí nastavení zahrnuje všechna práva, ale můžete jednotlivá práva odebrat kliknutím na zaškrtávací políčko. Nasdílejte nám ideálně plná práva.

Pokud spravujete více firem, můžete určit, ke kterým firmám bude mít pozvaný uživatel přístup. Po potvrzení kliknutím na tlačítko „Přidělit přístup“ se nastavení uloží. Přístup daným uživatelům lze kdykoli odebrat.

Seznam Sklik

Sklik je další reklamní systém, díky kterému můžete inzerovat na Seznam.cz, ale i na dalších partnerských webech. Agenturu sem přidáte několika jednoduchými kroky. Přihlaste se do svého účtu na adrese sklik.cz.

Po přihlášení v pravém horním rohu, vedle údaje o zbývajícím kreditu, zkopírujte e-mail a pošlete ho na pověřenou osobu, obvykle na account managera. Jakmile nám zprávu pošlete, přijde vám na e-mail notifikace, kterou schválíte.

Nasdílení přístupu Sklik

Microsoft Ads 

Abychom mohli spravovat vaše Microsoft ads kampaně, tak nám musíte poslat 8 místné číslo vašeho reklamního účtu. Ten najdete v levém horním rohu, případně v Settings > Account settings

Následně vám pošleme žádost o propojení účtu, který potvrdíte v emailové schránce. A je hotovo.

Zbožové srovnávače

Zboží.cz

Zbozi.cz porovnává ceny produktů z e-shopů. Tento marketingový kanál může při správné optimalizaci podpořit prodej vašich produktů. Přihlaste se do klientské zóny na klient.seznam.cz, po prokliku na hlavní stránku zvolte v levém menu záložku nastavení a následně účty s přístupem k mému účtu. Pro otevření dialogového okna vpravo klikněte na tlačítko nabídnout přístup. Vypište agenturní e-mail, v našem případě optimio@seznam.cz, jako službu zvolte zbozi.cz a vyberte úroveň práv zboží správce.

Pokud by nastala situace, že přístup někdo nabídne vám, zvolte v levém sloupci pod nastavením záložku účty, ke kterým mám přístup, kde žádost schválíte.

Nasdílení přístupu na zbozi.cz

Heureka.cz

V případě zbožového srovnávače heureka.cz neexistuje systém nasdílení přístupů jako u zbozi.cz. Obraťte se proto na našeho account managera a pošlete mu své přístupové údaje.

Glami, Modio, FAVI, Biano a Srovname

V případě zbožového srovnávače Glami, Modio, FAVI, Biano a Srovname neexistuje systém nasdílení přístupů jako u zbozi.cz. Obraťte se proto na našeho account managera a pošlete mu své přístupové údaje.

Mergado

V Mergadu můžete upravovat feed vašeho e-shopu pro účely snadnější inzerce na zbožových srovnávačích. Přejděte na stránku mergado.cz a přihlaste se ke svému účtu. V sekci e-shopy klikněte na ikonu postaviček symbolizující uživatele.

Nasdílení přístupů Mergado

Vypište agenturní e-mail, v našem případě marek.zacek@optimio.cz, a přidělte oprávnění na úrovni zápis. Zde nevolíte nejvyšší oprávnění, protože vlastník jste vy.

Analytické nástroje

Google Analytics 4

Tento nástroj sleduje data o uživatelích na webu, která následně analyzujeme a i na jejich základě vytváříme co nejefektivnější kampaně napříč marketingovými kanály.

Přejděte na adresu analytics.google.com a přihlaste se. V levém panelu dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka, které symbolizuje správce. V levém menu přejděte do sekce Nastavení účtu / Účet / Správa přístupu k účtu.

Nasdílení přístupů v GA

Po prokliku přes ikonu s plusem v pravém horním rohu přidejte uživatele.

Nasdílení přístupů v GA

V našem případě použijte e-mail analytics.optimio@gmail.com. Ve výběru rolí zvolte položku Administrátor a vše potvrďte kliknutím na tlačítko Přidat vpravo nahoře.

Nasdílení přístupů v GA

Google Tag Manager (GTM)

Přes Google Tag Manager se spouští marketingové a měřící nástroje. Na stránku lze implementovat třeba javascriptové kódy nebo chat s obchodem. Platforma má totiž jednu velkou výhodu. S téměř všemi úpravami si poradí sám markeťák a nemusí tak neustále komunikovat s vývojářem.

Přihlaste se na adrese tagmanager.google.com. Pro nasdílení přístupů a práv jděte na daný účet a kontejner vašeho webu. Vpravo klikněte na ozubené kolečko.

Nasdílení přístupů v GTM

Jakmile se prokliknete do správce kontejneru (nebo-li vašeho webu), vyberte v levé části záložku účet a možnost správa uživatelů.

Nasdílení přístupů v GTM

Ve správě uživatelů uvidíte, kdo všechno a s jakými právy má ke kontejneru přístup. Pro přidání dalšího uživatele, klikněte vpravo nahoře na modré plus.

Nasdílení přístupů v GTM

Po otevření dialogového okna napište e-mail uživatele, v našem případě analytics.optimio@gmail.com. V oddílu oprávnění účtu musí být vybrána práva správce i uživatele. Následně rozklikněte možnost nastavit vše.

Nasdílení přístupů v GTM

Po prokliku zatrhněte všechna oprávnění, tedy publikováníschvalováníúpravy a čtení. Je to z toho důvodu, aby pozvaný uživatel mohl s GTM pracovat bez omezení – přidávat značky, proměnné, spouštěče a následně je debuggovat a publikovat na web.

Nasdílení přístupů v GTM

Oprávnění potvrďte vpravo nahoře tlačítkem hotovo a v závěru ještě stiskněte možnost pozvat.

Google Search Console (GSC)

Služba Google Search Console měří návštěvnost a výkon webu, aby vaše stránka ve výsledcích vyhledávání obsazovala přední pozice.

Zadejte do prohlížeče stránku search.google.com/search-console. Vlevo nahoře klikněte na ikonu s čárami (neboli na hamburger menu) symbolizující další možnosti a následně vyhledejte službu. Zde vyberte svůj web. Přes tento proklik se dostanete do rozhraní služby GSC.

Pro nasdílení přístupu dalším uživatelům přejděte do nastavení, zvolte záložku uživatelé a oprávnění a vpravo klikněte na možnost přidat uživatele.

Nasdílení přístupů v GSC

Do dialogového okna vyplňte e-mail uživatele, kterému chcete přístup nasdílet (v našem případě analytics.optimio@gmail.com). Zvolte Úplné oprávnění, vše potvrďte tlačítkem Přidat a máte hotovo.

Nasdílení přístupů v GSC

Sdílení přístupů LinkedIn

Linkedin, jakožto největší profesní síť na světě, vám dá možnost prostřednictvím reklamy proniknout mezi potenciální zákazníky z business sféry. Díky detailním možnostem cílení (např. dle pracovní pozice) je Linkedin velmi oblíbený mezi personalisty a headhuntery. Výrazně se hodí zejména pro inzerci v B2B segmentu.

Přístup do reklamního správce Linkedin je potřeba nasdílet v případě, že vám agentura, nebo freelancer budou vytvářet a spravovat PPC kampaně.

Na Linkedinu je potřeba nasdílet 2 typy přístupů:

  1. Do správce reklam (campaign manager). Jedná se o inzertní rozhraní, ze kterého se vytváření a spravují kampaně na této síti.
  2. K firemní stránce. Firemní stránka je stránka vaší společnosti na Linkedinu. Pokud nesdílíte přístup k firemní stránce, nelze vytvořit reklamu. Nízká práva nebo nesdílený přístup ke stránce jsou nejčastějšími důvody, proč nelze prokliknout tlačítko “Vytvořit” při tvorbě nové reklamy.

Jak sdílet přístup do správce reklam

Tuto akci můžete provést pouze, pokud jste správce účtu:

  1. Přihlašte se do svého správce reklam: https://www.linkedin.com/campaignmanager/login
  2. V levém navigačním sloupci vyberte záložku Spravovat přístup.
  3. Následně klikněte na Přidat uživatele.
  4. Uživatele vyberte podle jeho jména a příjmení (osobní profil).
  5. Nastavte mu výši práv – pro správu kampaní ideálně Manager účtu
  6. Hotovo

Jak sdílet přístupy ke stránce

  1. V levé navigační liště vyberte možnost Nastavení.
  2. Následně možnost Nastavit správce.
  3. Dále zvolte možnost Přidat správce.
  4. Člověka hledejte podle jeho jména a příjmení.
  5. Následně mu nastavte požadovanou výši práv.
  6. Nezapomene kliknout na Uložit.
  7. Hotovo.

Hotjar

Díky Hotjaru do detailu porozumíte svému webu. Slouží k pokročilé analýze chování návštěvníků. Dokáže sledovat, kam až zákazníci doskrolují, kam klikají atd. Na druhou stranu hodně zpomaluje web, a proto se nasazuje jen dočasně. Zde je návod pro nasdílení účtu:

Na hlavní stránce nástroje Hotjar klikněte vpravo nahoře na ikonku osoby se znaménkem plus – Invite members

Zvolte organizaci, pod kterou je web uložený v HotJar (Organization)

Následně přidejte e-mail osoby, které přidáváte přístupy a zvolte její úroveň přístupu (nejčastěji na Admin).

Facebook – připojení agentury k Business Manageru

Facebook patří také mezi mocné reklamní nástroje, pokud v něm tedy umíte chodit. Ještě nemáte Business manager pro správu reklam? Zde je ucelený návod, jak jej založit.

Pro přidání agentury zvolte v rámci Nastavení firmy v levém sloupci záložku Partneři a přidejte partnera, se kterým budete položky sdílet. Připojíte ho pomocí unikátního ID čísla (business ID), které zadáte do dialogového okna po kliknutí na tlačítko Přidat.

Naše Facebook ID je: 806528376787086

Pokud potřebujete nasdílet přístup i u dalších položek, například u reklamního účtu, postupujte obdobně jako u přidání partnera.

Tiktok

Jak přidělit přístup agentuře nebo konkrétní osobě do vašeho TikToku?

Přístup k Tiktok stránce

Podobně jako u Instagramu, je třeba nasdílet uživatelské jméno, telefon nebo e-mail a heslo. Pozor, pokud je na účtu nastaveno dvoufázové ověření, budeme potřebovat také nasdílet ihned kód, který TikTok standardně posílá na uvedený mobilní telefon nebo e-mail při registraci.

Přístup k reklamnímu účtu

Nejdříve se přihlašte ke svému účtu TikTok Business Center jako správce (https://business.tiktok.com).

V levé části klikněte na “Partners” a poté na “Add Partner”

Poté vložíte ID partnera. ID Optimia je 7010736353851736065 a pak kliknete na “next”.

V dalším okně vybíráte reklamní účty, stránk, pixel a katalog (je možné, že nebudete mít některé položky k dispozici), které chcete se svým partnerem sdílet a určujete potřebnou roli pro správu. Doporučujeme roli správce - ušetříte si tak čas při řešení správy profilu.

Kliknete na “Assign” a máte hotovo.

Pinterest

V levém horním rohu klikněte na ikonku Pinterest, rozbalí se vám menu a zvolte “Správa firmy”.

Následně vyberte záložku “Partneři”, kliknete na Pozvat partnera, vyplňte naše ID: 950752308743100205, zvolíte variantu “pozvat tohoto partnera k přístupu k vašim reklamním účtům a nástrojům” a potvrdíte.

Leadhub

Používáte pro svůj e-mail marketing český nástroj Leadhub? Pro nás to není žádný problém. Leadhub ovládáme levou zadní, takže pokud potřebujete s e-mail marketingem pomoci, tak jsme tím správným parťákem.

Účet nám nasdílíte jednoduchým nastavením. V pravé horní části je položka Nastavení. V této části klikněte na Správa manažerů:

Klikněte na možnost Přidat správce. Vložte e-mail a předejte dotyčnému požadovaná práva:

A hotovo. Na daný e-mail by měla dorazit notifikační zpráva.

Ecomail

Když plnohodnotný e-mail marketing, tak určitě přes Ecomail. Potřebujete poradit s jeho nastavením nebo pravidelnou správou? Stačí, když nám dáte práva a společnými silami se můžeme do e-mailingu pustit.

Účet nám nasdílíte jednoduchým nastavením. V pravém horním rohu klikněte na vaši e-mailovou adresu a zvolte položku Správa účtu.

Klikněte na položku Pozvat uživatele.

Vložte e-mail uživatele, jeho jméno a přidělte oprávnění. Klikněte na možnost Poslat pozvánku.

YouTube kanál

  1. Přihlaste se na YouTube jako vlastník účtu značky.
  2. V pravém horním rohu klikněte na ikonu účtu a klikněte na YouTube Studio.
  3. Přejděte do sekce nastavení účtu kliknutím na Settings.
  4. Klikněte na sekci Permissions, ve které máte možnost přidat jiný účet a přiřadit mu oprávnění.

Sdílet na email: yt.optimio@gmail.com

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz