8 minut čtení
Každý, kdo se pohybuje v online marketingu dobře ví, jak se toto prostředí rychle mění. Co platí dnes, zítra může být jinak. Jak držet krok se všemi novinkami a trendy? Vzdělávejte se! Máme pro vás tipy na podcasty, kurzy, knihy a známé marketingové osobnosti, které se vyplatí sledovat.
Stanovte si cíl – než začnete hledat vhodné vzdělávací platformy a materiály, vypište si, čeho chcete dosáhnout. S vizí před očima snadněji naplníte své cíle.
Sepište si svoje očekávání – s odstupem času pak vyhodnoťte, jestli se naplnila nebo ještě musíte zabrat. Pokud budete mít vše na jednom místě, přehledně uvidíte progres.
Vymezte si čas na vzdělávání – najděte ve svém kalendáři volný prostor a vyplňte ho učením. Ze začátku bude možná těžší tento čas dodržet, vytrvejte a uvidíte, že si rychle zvyknete. Vybudování návyku zabere minimálně 21 dní, jak tvrdí psycholog Maxwell Maltz.
Vyberte si kvalitní vzdělávací materiály – v dnešní době školí spoustu markeťáků a trh je přesycený různými knihami a podcasty. Jak poznat, který zdroj informací je ideální? Připravili jsme pro vás výběr toho nejlepšího. Čtěte dál.
Podcast Marketing k obědu od slovenské marketingové agentury Basta digital zásobuje posluchače aktuálními informacemi napříč celým odvětvím. Rozebírají se zde současná témata a poslechnete si také rozhovory s marketingovými specialisty. Dozvíte se například, proč úspěšní markeťáci mnohdy nemají marketingové vzdělání, podle čeho poznáte dobrý text na webu nebo jak vytvořit kvalitní brandovou kampaň.
Zkuste také Podcasty o online marketingu od MarkMedia. Řeší zde současné problémy – například probíhající krizi e-shopů po covidovém období jejich značného růstu. Odborníci zde například rozebírají dopad inflace na PPC reklamu a další zajímavá témata, která by neměla uniknout nikomu, kdo chce mít přehled.
Sledujte na LinkedIn zajímavé osobnosti publikující přínosný obsah. Za nás vybíráme Michaelu Losekoot, jejíž příspěvky nakopnou vaši kreativitu. Má za sebou spolupráci pro velké značky jako například Puma, ČSOB, Česká televize nebo Nestlé. Navíc je spoluautorkou populární knihy Jak na sítě, která by neměla chybět v knihovně žádného obsahového specialisty.
Michaela Loosekoot
Zúčastněte se online kurzu. Během covidu nastal jejich velký boom, takže je těžké v této záplavě doporučit jen jeden. Zajímá vás třeba výkonnostní marketing? Zkuste Výkonnostní akademii od Holek z marketingu. Chcete dohnat vzdělání napříč různými obory marketingu? Přihlaste se do Digisemestru. Budou vás učit největší profíci jako například Michal Pastier, Jan Bartoš, Martin Brablec, Jan Tichý nebo Adam Pýcha.
Znáte ten pocit, kdy potřebujete rychle vytvořit něco kreativního, ale nic vás nenapadá? Poradíme vám, jak rychle nastartujete tvůrčí závity. Prolistujte knihu od Reného Nekudy Restart kreativity a vyzkoušejte různá cvičení na rozproudění myšlenek a nápadů. Tvoření vám pak půjde snadněji.
Googlujte mezi blogy českých agentur a sledujte jejich nejnovější články. Najdete zde novinky a zajímavosti z marketingu, které jsou zrovna in. Zkuste náš blog, přihlaste se k odběru, ať vám nic neunikne.
Kdo dává přednost videím, ocení YouTube kanál Holek z marketingu. Přehrajte si rozhovory s markeťáky různých specializací. Pusťte si například Ondřeje Slámu, který aktuálně vede marketingový tým v Prusa Research. V marketingu pracuje od roku 2006 a svoje know-how rád předává dál.
Aktivně hledejte informace a procházejte všechny možné zdroje, které vám přijdou pod ruku. Ze začátku si budete připadat zahlcení, ale časem rychle poznáte, čemu se vyplatí věnovat pozornost. Pusťte se do networkování – seznamujte se osobně na různých konferencích, nebo přes LinkedIn a budujte síť kontaktů.
Vzdělávání je proces, který nekončí absolvováním školy nebo kurzu. Rozvíjejte své znalosti, dělte se o ně s ostatními a zajímejte se o nové trendy. Jedině tak udržíte krok s tímto dynamickým oborem.