3 minuty
Na základě splnění podmínek Microsoft Ads jsme se v roce 2024 stali jeho certifikovaným partnerem. Během správy našich účtů jsme vybrali několik oblastí, na které doporučujeme si dát pozor. Pojďme se společně podívat, na co je třeba se důkladně zaměřit, pokud chcete Microsoft Ads začít užívat i vy.
Microsoft Ads, dříve Bing Ads, je reklamní platforma umožňující inzerentům cílit své reklamy na uživatele vyhledávačů Bing, Yahoo, DuckDuckGo, AOL, Ecosia, MSN atd. V České republice má Bing a jeho partneři přibližně 7,5% podíl ve vyhledávání. Tento podíl sice nedosahuje úrovně dominantního Googlu, ale stále představuje zajímavou příležitost pro inzerenty, kteří chtějí oslovit specifické publikum a rozšířit svůj zásah.
Jaké jsou nejčastější nástrahy, na které je třeba si dát pozor, pokud s Microsoft Ads teprve začínáte?
Z Google Ads do Microsoft Ads je velmi jednoduchý, nicméně se zde můžete setkat s několika nástrahami, které mohou ovlivnit výkon a správu vašich kampaní.
U našich klientů hlídáme tyto body:
Pro e-commerce kampaně je klíčové propojení Google Merchant Center umožňující import produktových feedů. Tento proces je jednoduchý a šetří čas, protože není třeba spravovat dva odlišné feedy. Nicméně při importu může nastat hned několik komplikací, ať už s velikostí importovaných dat, nenalezení odpovídajících produktů, případně špatné přepsání dat dostupnosti atd. Z tohoto důvodu doporučujeme napojení zkontrolovat a detailně si pohlídat správnost dat. Zároveň se vám může stát, že se produkty zamítnou i přesto, že jsou v pořádku schválené pro Google, v tomto případě doporučujeme kontaktovat podporu, která produkty může zkontrolovat ručně a schválit vám je.
Pro konzistenci a správnost dat v systému je důležité hned na začátku věnovat pozornost také UTM parametrům. U nového účtu je potřeba si zapnout auto tagging. Ve výchozím nastavení to není a bez tohoto zapnutí neuvidíte v Google Analytics správně nadefinovaný zdroj/médium návštěvy pro bing/cpc. Dále je důležité založit si a propojit UET tag s vaším webem nebo Google Tag Managerem. V neposlední řadě pak nastavit měření konverzí. Rozhodně také doporučujeme vyhodnocovat a hlídat data přímo z interního CRM systému a nespoléhat se jen na data, které uvidíte v Microsoft Ads rozhraní.
Google Ads, Sklik a Microsoft Ads mají stejné typy shody klíčových slov (přesná shoda, frázová shoda, volná shoda), ale algoritmy, které řídí, kdy se reklamy zobrazují, se mohou lišit. Například volná shoda může mít v Microsoft Ads jiný rozsah než v Google Ads, což může vést k tomu, že se reklamy zobrazují na méně relevantní dotazy, nebo naopak na širší spektrum dotazů, než jste původně zamýšleli. Je tedy nutné pečlivě hlídat vyhledávací dotazy, abyste se zobrazovali na chtěné fráze, nebo zvážit použití jiné shody.
Jestli používáte vyhledávací kampaně, dávejte si pozor na to, že Microsoft Ads má ve výchozím nastavení zapnuté zobrazování i v obsahové síti a nedá se vypnout. Jediný způsob, jak tohle nastavení upravit, je přes Microsoft Ads podporu, který vám však nemusí vyhovět. Z doslechu na ně údajně funguje to, když jim pohrozíte, že pokud vám nevyhoví, tak kampaně vypnete.
Microsoft umožňuje speciální nabídky. Klientovi/agentuře přijde email, kdy za spuštění určitého typu kampaně a utracení stanoveného kreditu získáte kredit zdarma zpět. Např. za spuštění kampaně Performance Max a utracení 93 € získáte zpět 138 €. Nutnou podmínkou je nejprve aktivace kuponu v administraci v části “Billing”, což bohužel v emailu není zmíněno.
Máte další tipy, které jsme nezmínili? Napište nám a podělte se o své zkušenosti.
Potřebujete s Microsoft Ads pomoct? Neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme s optimalizací kampaní, abyste dosáhli maximálních výsledků.