Powered by Smartsupp

Jak zazářit na Heurece? Příručka úspěšného e‑shopu

9 minut čtení

Heureka je nepoužívanějším nákupním průvodcem českého internetu. Co vše potřebujete znát k tomu, aby právě u nabídky vašeho e-shopu zákazníci projevili archimedovské nadšení? Řecký génius slavným výrokem tehdy slavil objasnění fyzikálního zákonu, podobnou radost ale může u člověka klidně vyvolat i to, když na internetu objeví skvělou nabídku na novou ledničku.

Představme si, že jsme právě prodejce velké bílé elektroniky. Jak zajistíme, aby náš e-shop v nabídce Heureky nějakým způsobem vyčníval?

Jednou z cest je pochopitelně nabídnout bezkonkurenčně nejnižší cenu. To je ale dobrá cesta spíše k bankrotu než k prosperujícímu obchodu.

Existují i jiné způsoby. Abychom se ale mohli pohnout z místa, musí být naše zboží v první řadě napárováno na správnou produktovou kartu. Jen tehdy se bude náš e-shop zobrazovat v detailu produktové karty hledaného výrobku.

Hotovo? Výborně. Teď jsme tedy ve startovní pozici, kdy se zákazníkovi zobrazuje naše lednička vedle nabídek ostatních e-shopů. My se v tuto chvíli budeme chtít od konkurence nějak odlišit. Když budeme jiní, lidé na nás budou víc klikat a víc nakupovat. Nemyslím teď divně jiní jako třeba chlápek v kabátě na pláži, ale fajn jiní jako bílý dostihový kůň mezi tažnými valachy. Jak se tedy stát vítězem dostihu?

Autorizovaný prodejce

Divili byste se, ale mnohdy stačí v zobrazovacím okénku přidat několik maličkostí, které mohou ve finále přinést nečekaně velký efekt. První z drobných vychytávek nabízí označení Autorizovaný prodejce, které zákazníka utvrzuje ve spolehlivosti prodejce. Toto označení je placené, vychází na 2000 Kč měsíčně a minimálně jej lze zakoupit na tři měsíce.

Certifikát bývá vázán na zboží konkrétní značky, které daný e-shop distribuuje. Pokud má značka na Heurece aktivní funkci Koutek značky, máme vyhráno. Pokud značka funkci aktivní nemá, není důvod k panice. O certifikát je možné zažádat samostatně.

V takovém případě je potřeba dokázat spolehlivost prodejce. Nejčastěji tak můžeme učinit dokumentem s razítkem a podpisem zástupce dané značky, který prohlašuje e-shop za autorizovaného prodejce.

Shop roku

Vždycky působí dobře, když jsme lepší než konkurence. A jak zákazníkům co nejpřímočařeji dokázat, že nejlepší jsme právě my? Přece vítězstvím v soutěži. Jednu takovou soutěž s názvem Shop roku vyhlašuje přímo Heureka a vítězství v ní lze získat hned ve třech kategoriích. Těmi jsou Cena kvalityCena popularity a Cena Heureky.

Pro naše potřeby je nejpřínosnější Cena kvality, protože právě po úspěchu v této kategorii můžeme využívat ikonku. Tu získají vítězové a finalisté.

Dárek k produktu

Jestliže většina zákazníků slyší na vítězství v soutěžích, snad každý zákazník slyší na dárky. Taková rychlovarná konvice k ledničce přece musí člověka potěšit, i když už třeba jednu má. Alespoň jí pak může jako dárek využít on sám.

Dárek k produktu přidáváme do informací, které zasíláme na Heureku, tzv. XML feedu do položky GIFT. Přímo v administraci dárek nastavit nelze. Je také nutné, aby se bonus vztahoval ke konkrétnímu produktu a aby nebyl nikterak omezen, například výší objednávky.

Název produktu

Každý produkt se samozřejmě musí správně jmenovat. Název produktu uvádíme do dvou položek v odesílaných informacích o produktech. První položka je PRODUCTNAME, která slouží k párování produktů a má tedy přesná pravidla pro strukturu. Druhou položkou je PRODUCT. Ta může vedle PRODUCTNAME obsahovat i něco navíc.

A tady je opět prostor pro trochu naší kreativity. Políčko můžete využít například pro uvedení prodloužené záruky. Naopak nesmyslné je zde zmiňovat dárek nebo dopravu zdarma. Pro obě tyto speciální nabídky totiž nabízí Heureka samostatné položky GIFT a DELIVERY.

Cena dopravy

Co se týče dopravy, je největším lákadlem doprava zdarma. V každém případě bychom si měli dát pozor na několik detailů.

Po najetí myší na cenu dopravy se totiž zákazníkům zobrazí okénko s podrobnostmi. A právě informace v této části lze ovlivnit. Při nastavení v administraci často dochází k zobrazení červeného “Ne” u některých způsobů dopravy, což může kazit dojem. Nechceme totiž upozorňovat na něco, co nemáme.

Slůvku “Ne” se můžeme vyhnout v zasílaných informacích v XML feedu v položce DELIVERY. Navíc tímto způsobem můžeme nastavit také Uloženku, Zásilkovnu nebo DPD pickup, které se zobrazí spolu s výraznou ikonkou.

K ceně dopravy v administraci lze připojit také poznámku. Například o speciálních nabídkách pro větší města nebo o hmotnosti zásilek.

Zlatý certifikát Ověřeno zákazníky

Někteří zákazníci jsou při vybírání obchodu opatrní. Když ale potenciální kupující uvidí, že byli spokojeni i ti před nimi, případné obavy z nákupu mohou být v okamžiku rozptýleny.

K rozmetání pochybností skvěle poslouží služba Ověřeno zákazníky, která je založena na recenzích zákazníků. Desítky dobrých hodnocení nám mohou vynést modrý certifikát. Stovky skvělých hodnocení pak certifikát zlatý, který již svědčí o velké kvalitě našeho obchodu.

Ale pozor, důležité je neusnout na vavřínech! Certifikát není doživotní. Stačí několik ne zcela spokojených zákazníků a je fuč.

Dny dopravy zdarma, Doručení do Vánoc

Vytěžit můžeme také ze speciálních akcí, které pořádá přímo Heureka. Stačí v průběhu roku tyto mimořádné nabídky bedlivě sledovat.

Jedná se například o Dny dopravy zdarma nebo o Garanci dodání do Vánoc. Skvělé na speciálních akcích je, že nám opět přihrají další ikonky.

Heureka košík

Rychlá doba si žádá rychlé nákupy. I tomu lze dopomoci obzvláště, pokud máte na webu velké procento lidí, kteří nedokončí svůj nákup. S aktivní funkcí Heureka košík mohou lidé nakupovat přímo na Heurece bez přesměrování do e-shopu.

Heureka si za tuto službu účtuje procenta z ceny zakoupeného produktu včetně DPH bez nákladů na dopravu. Výše provize je stanovena dle kategorií, podobně jako u PPC režimu.

Pokud se rozhodneme Heureka košík využít, přibude nám na kartě další ikonka, tentokrát zlatá pečeť s písmenem G.

Boj o zákazníkovu pozornost nikdy nekončí

Jak vidíte, možností zviditelnění na Heurece je spousta. Pokud chcete, aby váš e-shop nabízel něco nadstandardního, můžete využít některou z představených funkcí. Nebo klidně všechny. Zákazníci to jistě ocení. Tak do toho!

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Slevy jsou out, content first! Jak dělat online marketing budoucnosti?

Víte, že jednoho člověka denně atakuje až 8 000 reklamních sdělení? Přitom se vsadím, že si teď nevzpomenete ani na jedno, které jste včera viděli. “Většina lidí produktovou reklamu zcela ignoruje, je to tím, že většina reklam zcela ignoruje lidi,” otevřel nejzajímavější přednášku konference Content First 2019 Ondřej Sitta ze Seznamu. V moderním marketingu totiž nestačí být všude vidět, ale vytvořit kreativu, o které budou lidé přemýšlet.

Přečíst článek

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz