7 minut čtení
Zkušení řečníci, novinky, trendy, zajímavosti, případové studie a mnoho dalšího z aktuálního dění světa Facebooku. Co zásadního přinesl druhý ročník konference Newsfeed DAY věnované výkonnostnímu marketingu? Reklamní prostor feedu je zahlcený, inzerce bude stále dražší a stories zatím přináší nízkou konverzní efektivitu. “Nechte to na nás a věřte automatizaci,” zní z Facebooku. Máme jim důvěřovat?
Touto parafrází ze známého českého filmu lze ve zkratce popsat budoucnost reklam na Facebooku. Uživatelé jsou dlouhodobě z reklam otrávení. Mark Zuckerberg proto už dříve v tomto roce přišel s oznámením o snižování počtu reklam na uživatele. Přičtěte k tomu celkový nárůst inzerentů a dosaďte to všechno do rovnice. Co nám z toho vyplývá? Ano, už budeme za reklamy platit jen a jen více peněz. Jak si s tím poradit?
Podle Karla Tlusťáka z Business Factory je ideálním řešením přechod z klasického news feedu do stories, které začínají významně přebírat inzertní plochu. Pojďme se podívat na čísla - storíčka používá již přes půl miliardy (Instagram i Facebook dohromady) lidí každý den, avšak pouze 2,6 % inzerentů s tímto formátem pracuje. Navíc se testováním ukázalo, že CPM (tedy cena za tisíc zobrazení) je zde v průměru 2,5krát levnější než při umístění ve feedu. To zní jako příležitost, že?
Zde však přichází prostor pro první háček. Stories údajně nefungují jako konverzní nástroj. Asi jak pro koho, z našich zkušeností toto tvrzení není zcela jednoznačné. Už jsme se setkali s kampaněmi, které pouhým organickým dosahem dokázaly vyprodat prezentovaný produkt během několika hodin. Proto jako vždy, i zde je nutné testovat interakci vašich kreativ s cílovým publikem. Přesto nezapomínejte na několik základních pravidel:
Pokud jste i přes všechny rady výše zoufalí, zkuste používat stories jakožto akviziční kanál. Tedy oslovit cílovou skupinu pěknou reklamou a následně publikum, které provedlo interakci, targetovat jiným relativním reklamním formátem (např. carouselem), ve kterém se budou zobrazovat produkty ze stories kampaně. Nebo jednoduše napište našemu kreativnímu obsahovému specialistovi Jiřímu, ten to už poladí :)
Loňské zvěsti o přidání reklam do oblíbené chatovací aplikace Whatsapp se stávají realitou. Na konferenci jsme mohli vidět krátký náhled, jak to asi bude vypadat, ale praxe se teprve ukáže. Pokud váš byznys stojí na osobní komunikaci s klienty, určitě si nainstalujte aplikaci Whatsapp Business a na příchod reklam se pomalu připravte, pravděpodobně to pro vás bude zajímavý nástroj pro sběr leadů apod.
Na sběr kontaktů může posloužit i chatbox v Messengeru - zkuste si pohrát s kreativou a nastavit si takový strom konverzací, který zefektivní komunikaci s potenciálními zákazníky! V budoucnosti nás neminou ani čím dál častější experimenty s reklamou ve virtuální realitě, které se Facebook věnuje čím dál více díky rozšiřování spolupráce s platformou Oculus Rift.
S platformou Watch Facebook momentálně jde za svým ambiciózním snem stát se konkurencí sítě YouTube, což v praxi přinese další prostor pro reklamu (ale stejně nebude levnější, smolíček). Facebook se dokonce hodlá soustředit více i na oblast retailu, ve které stále dříme velký potenciál, jak si můžete přečíst o pár řádků níže.
Pořád dokola ten stejný problém - kampaně ve správci reklam vykazují topové výsledky, ale Google Analytics posléze všem srazí úsměvy ze rtů. Co s tím? Největším problémem je špatná atribuce konverze z directu, na kterém se na základě četných průzkumů Facebook podílí opravdu velkou mírou, a je potřeba si to uvědomit, případně to i umět vysvětlit svým klientům. Na sociální sítě se totiž obecně nelze dívat stejným okem jako na performance kampaně. Pro lepší zorientování ve výsledcích můžete zkusit i nástroj Facebook Attribution.
Stále musíme brát v potaz dominanci retailu v objemu nákupů, který aktuálně drží 88,9 % (jako fakt)! Zároveň u uživatelů stále roste celkový čas strávený v digitálním světě. Jak skloubit tyto zdánlivě odlišné proměnné? Zkuste do svých kampaní implementovat offline konverze. Propojením dat z retailu a Facebooku budete schopni nejen přesně doměřovat úspěšnost jednotlivých kampaní či reklam, ale zároveň s kontakty dále pracovat.
V době nejnižší nezaměstnanosti je těžké být náborářem v jakékoliv firmě, ostatně trápení HR specialistů dnes můžeme vidět na každém rohu. Naštěstí zde máme Facebook a několik tipů od Jaroslava Slavičínského z Kindred Group:
Josef Hlaváček z Facebooku se ve své přednášce primárně věnoval expanzi na zahraniční trhy, díky čemu jsme se mohli dozvědět několik zajímavých faktů:
A teď to nejlepší na závěr!
Tak určitě! Facebook samozřejmě po vzoru jiných online inzertních platforem masivně investuje do procesu automatizace - umístění reklam, bidding atd. Je tak logické, že nám bude chtít řadu věcí ulehčit. Avšak z dosavadních zkušeností, prosím vás, si minimálně umístění svých kreativ pečlivě rozmýšlejte. Ne jenom proto, že pak můžete být svým zákazníkům pro smích nebo mít reklamu v místě, kam se úplně nehodí a snižovat tak její efekt, ale také proto, že reklamní prostor není nafukovací, tak z něho pojďme udělat hezčí místo. Pro všechny.