Powered by Smartsupp

Analýza e-mailingu konkurence aneb Buďte zase o krok napřed

3 minuty

Novinka, která opět posune váš byznys o pořádný kus kupředu! To je analýza konkurence, kterou vám v rámci e-mailingu nově nabízíme. Zjistěte, jaké hrozby a příležitosti pro vás představuje e-mailing vašich konkurentů, ať můžete svou strategii vyladit do posledního detailu a stát se jedničkou svého oboru.

E-mailing patří k nejefektivnějším marketingovým kanálům. Pomocí analýzy e-mailingu vaší konkurence můžete dosáhnout ještě lepších výsledků. Náš team leader of E-mail marketing Lukáš Machaníček vám poradí, jak na to!

Analýza konkurence v rámci e-mailingu

Analýza konkurence patří v rámci e-mailingu k hlavním marketingovým trendům. Lze k ní přistupovat jako k příležitostem v rámci běžné SWOT analýzy. Z pohledu e-mailingu je podstatným přínosem zjistit, v jakém stavu má konkurence zvládnutý svůj e-mailingový kanál. 

Obsah a cíl analýzy

Hlavním cílem analýzy je především kompletní zmapování e-mailingové komunikace konkurence. Výsledkem je vydefinování konkrétních příležitostí, které pro vás mohou v rámci konkurenčního boje představovat nesporné výhody – vytvoření cest a scénářů, jak uchopit e-mailing a předběhnout tak konkurenci.

Obsah analýzy:

  • Vydefinování 5 až 10 konkurentů.
  • Sledování e-mailingové komunikace u konkurentů: 
    • Hromadný e-mailing
    • Transakční e-mailing
    • Akviziční část

Příklad z praxe

Jak analýza konkurence vypadá v praxi?

Pojďme se podívat, jak probíhala jedna z analýz, kterou jsme před časem tvořili pro našeho klienta. Hlavním cílem bylo provést analýzy vybraných konkurentů napříč e-mailingovým kanálem. Potřebovali jsme zjistit, co konkurence posílá, v jaké míře a díky tomu najít příležitosti, které by mohly být hybnou silou pro e-mailing našeho klienta.

Analýza probíhala na úrovní měsíčního sběru dat. V termínu od 4. 10. do 4. 11. 2023. 

Díky podrobné analýze se nám mimo jiné podařilo zjistit příležitosti a hrozby v rámci konkurenčního prostředí.

Hrozby – designové newslettery, silné věrnostní programy, stanovená frekvence rozeslaných kampaní a kontinuální komunikace k publiku.

Příležitosti – opuštěné košíky, prohlížené zboží, roční členství (výroční kampaň), obsahový/edukativní styl komunikace, prolnutí více designu a lifestylu do newsletterů.

Pomocí analýzy jsme vytyčili jasný cíl:

  • Stanovení cílového podílu na tržbách z e-mailingu, kterého chceme dosáhnout.
  • Nastavení kontinuální komunikace založené na tematických newsletterech a automatizacích.
  • Nárůst zákaznické báze, růst věrnosti a opakovaných nákupů.

Mějte přehled o své konkurenci

Mít přehled o konkurenci je k úspěšnému podnikání klíčové. Obzvlášť v rámci e-mailingu, který patří k nejsilnějším nástrojům marketingu.

Spojte s námi své síly. Společně posuneme váš byznys na novou úroveň a vámi vytyčené cíle budete mít na dosah ruky.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

Přísnější pravidla pro odesílání hromadných e-mailů od 1. 2. 2024

Od 1. 2. 2024 Google zpřísňuje požadavky na odesílatele hromadných e-mailů. Pokud i vy pravidelně rozesíláte e-maily pro více jak 5 000 adres Gmailu nebo Yahoo, neměly by vám nově platné podmínky uniknout. Společnost Google tímto krokem reaguje na celkový nárůst objemu rozesílaných e-mailů. Hlavním cílem je omezit rozesílání nevyžádané pošty a tím zvýšit zabezpečení schránek.

Přečíst článek

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz