Powered by Smartsupp

10 rad account managera. Usnadněte si spolupráci s reklamní agenturou a zlepšete výsledky

9 minut čtení

Když spolupracujete s reklamní agenturou, máte nastavené procesy a navzájem si vyhovíte, výrazně zefektivníte pracovní proces a brzy se dostaví výsledky. Zároveň si spoustu věcí můžete zařídit a vylepšit sami. Naši account manažeři, kteří mají na starosti řízení projektů, vám poradí, jak na to.

1. Zpřístupněte odborníkům účty

Na začátku spolupráce každému z klientů posíláme návod, jak specialistům zpřístupnit účty. Rychle tak zjistíme aktuální nastavení i výkon a zpracujeme audit. Na základě toho se domluvíme na další spolupráci. Odpadají desítky e-mailů nebo telefonů, kdy se odborníci snaží důležitá data z klienta vydolovat.

Jaké účty myslíme? Například:

  • Google Ads, Analytics, Search Console a Tag Manager,
  • Sklik,
  • Business Manager Facebooku či LinkedIn,
  • Heureku a Zboží.cz.

Strategii vždy stavíme na datech, proto jsou pro nás přístupy velmi důležité. Nemusíte se přitom bát. Kontrolu nad účty máte vždy vy a kdykoliv můžete přístupy zase odebrat. Zároveň data nikdy nesdílíme s třetí stranou bez vašeho svolení.

Tip z praxe U mnoha klientů jsme se setkali s tím, že měli ve svých účtech velký zmatek. Nebyly správně pojmenované, klienti nebyli přímými vlastníky účtů, protože v nich figurovala předchozí agentura nebo nebylo jasné, na který e-mail je daná služba registrovaná. Vždy zakládejte účet na firemní e-mail, přestože přenecháváte kompletní správu agentuře.

2. Srozumitelný obsah zvýší výkon vašich reklam

Podoba bannerů a textový obsah reklamních sestav zásadně ovlivňuje jejich výkon. Proto si vždy od klientů vyžádáme plánovanou podobu bannerů (nebo obsah pro klienta zpracujeme) a posuzujeme ji ze dvou pohledů:

A. Textový obsah Někdy stačí velký nápis sleva 50 %, jindy však vaši zákazníci potřebují více informací. Vždy se zamyslete, čeho bannerem chcete dosáhnout a kdo by na něj měl kliknout. Když ještě sladíte tonalitu s ostatní komunikací vaší značky, bude to ideální. Hlavně buďte struční a srozumitelní. Kreativita by tady spíš měla ustoupit jasnému sdělení.

B. Vizuál Barvy, fonty, rozvržení banneru – na tom všem záleží. I pozice a velikost tlačítka může znamenat rozdíl v konverzním poměru banneru v řádech procent. Zároveň doporučujeme sladit barvy s grafickým manuálem vaší značky a také celkový estetický dojem produktu.

Ukázka vizuálu k FB příspěvku pro klienta Laskarduino

Tip z praxe Vždy dodržujte pravidla obsahové sítě, jinak se výsledky dramaticky zhorší. Dejte si také pozor, aby obsah neporušoval pravidla a nezobrazoval například násilí nebo jiný nežádoucí obsah. Například u kosmetiky může dojít k problému, když tvrdíte, že uzdravuje. Všeobecně s léčivými účinky buďte opatrní, ale týká se to i jiných oblastí.

3. Chcete-li využít video, dobře si to rozmyslete

Video je účinný formát, ale musí se vytvořit pořádně. Nejednou jsme se setkali s tím, že firmy točí videobsah jen proto, že je to „in“. Taková videa pak vznikají na poslední chvíli s nepromyšleným scénářem nebo špatným zvukem.

Pamatujte, že online není televize. Hlavní myšlenka musí ve videu zaznít v prvních 5 sekundách a diváka zaujmete také poutavým zvukem či hlasem. Nedodržíte-li tato pravidla, lidé neuvidí vaše video do konce, nebudou ho sdílet a ani komentovat. Výsledkem je prodražená a nepříliš úspěšná kampaň. Pokud chcete, s tvorbou videa vám rádi pomůžeme.

Nebo si přečtěte náš článekVideo obsah vládne internetu. Jak budovat značku díky špičkovým YouTube kampaním?

4. Dejte svým sociálním sítím smysl

Za každým marketingovým kanálem by měl být promyšlený plán a strategie. Sociální sítě nejsou výjimkou. Nezakládejte si profil na Facebooku jen proto, že ho má konkurence. Možná máte cílovku jen na Instagramu a na Facebooku budete zbytečně plýtvat čas a finance bez výsledků. Neaktivita navíc snižuje důvěryhodnost vaší značky. Proto se zaměřte jen na sítě, které mají smysl pro váš business.

Tip z praxe Pokud chcete tvořit smysluplný obraz vaší značky na sociálních sítích, je nutné počítat s delším časem pro zaměstnance, který se bude sociálním sítím věnovat. Pokud toto nechcete, přenechte správu marketingové agentuře.

5. Za výkonem vždy stojí silný brand

Z naší zkušenosti se každé podnikání v onlinu dostane do fáze, kdy začnou z počátku úspěšné výkonnostní kampaně stagnovat nebo se zlepšují jen nepatrně. V tu chvíli přichází na řadu silný brand.

Konkrétní příklad: zákazník si chce koupit telefon a najde dvě nabídky
4 699 Kč na neznámém e-shopu
4 999 Kč na Alze

Zvolí levnější variantu a nejistotu času dodání, stavu zboží či skladové dostupnosti? Ne. Téměř vždy si připlatí 300 Kč navíc, ale spolehne se na ověřenou značku a známou kvalitu služeb.

Tuto důvěru budují brandové kampaně, které nepropagují jednotlivé produkty, ale vlastně jen uživatelům říkají: „Jsme tady, a to co děláme, umíme dobře.“ Pokud nechcete zůstat malým bezejmenným e-shopem, musíte propagovat i svou značku. Čím známější bude, tím je pravděpodobnější, že vás zákazník upřednostní před konkurencí.

6. Inspirace u konkurence není ostuda

Neříkáme, že máte zkopírovat landing page slovo od slova, používat stejné barvy a vzhled bannerů nebo stejného maskota. Když ale vidíte, že velkému hráči na trhu ve vašem oboru něco funguje, snažte se pochopit, co k úspěchu vedlo a využijte to ve své strategii. Ať už jde o PPC kampaň, obsah na webu nebo funkcionalitu.

Za úspěchem velkých značek totiž často stojí velké finanční investice, analýzy a průzkumy. Vy můžete tyto informace zprostředkovaně využít. Vždyť kde by spousta dvojek na trhu byla, kdyby se neinspirovala u jedniček. Nekopírujte, ale snažte se pochopit smysl a příčinu úspěchu.

7. Nastavte si svou analytiku správně

Pokud nemáte svou analytiku nastavenou správně, pravděpodobně vyvozujete mylné závěry, na základě toho činíte špatná rozhodnutí a plýtváte svými prostředky i časem. Přitom se tomu můžete snadno vyhnout. Nejčastější chyby v nastavení analytiky z našich zkušeností jsou:

  • záměna cen s DPH a bez DPH v reklamních systémech a Google Analytics,
  • špatně vyhodnocené konverze,
  • vyloučení platebních bran v Google Analytics,
  • nepropisování některých objednávek do analytických systémů,
  • tržby za objednávky obsahují i dopravu, která by tam být neměla,
  • špatné nasazení a nefunkčnost jednotlivých reklamních kódů (např. konverzní kódy) pro srovnávače (například Heureka, Zboží nebo Glami) a pro reklamní účty (Google Ads, Seznam Sklik),
  • konverzní kód webu je na všech podstránkách a ne jen na děkovací stránce za nákup.

Pokud potřebujete s nastavením analytiky pomoci, kontaktujte nás.

8. Sjednoťte svou komunikaci

Představte si, že potenciální zákazník klikne na PPC banner ve znění:
„Ušijeme ti oblek na míru, ve kterém se staneš hvězdou každého večírku. To chceš!“

Proklikne se na web, kde si přečte úvodní headline:
„Pánské krejčovství Novotný šije obleky z nejkvalitnějších materiálů už od roku 1963.“

Velmi rychle se z takového potenciálního zákazníka stane jen další čárka v kolonce okamžité opuštění stránky ve vašich Google Analytics. A to nechceš.

Tip z praxe Nastavte si v komunikaci mantinely. Určete si, jestli vykáte, nebo tykáte, používané obraty, zakázané formulace. Nemusí to být dokument na 20 stránek. Stačí pár základních pravidel a vaše komunikace napříč kanály se sjednotí.

Chcete-li si se svou komunikací trochu vyhrát a rádi byste, aby vaši značku zákazníci poznali už z předmětu e-mailu, dejte nám vědět a vytvoříme pro vás osobitý komunikační styl.

9. V agentuře si vyberte jednoho člověka na komunikaci

V dobré agentuře bude na vašem projektu pracovat více lidí – PPC specialista, SEO konzultant, copywriter nebo grafik. To je naprosto v pořádku. Komunikaci s vámi a celý projekt by však vždy měl zastřešovat account nebo projektový manažer.

Account je takový styčný důstojník, který s klientem komunikuje, zpracovává požadavky, má přehled o klientovi a jeho potřebách. Také se dívá komplexně na jeho byznys a snaží se ho ve spolupráci se specialisty rozvíjet a přichází s novými řešeními. Zároveň odpovídá za celý projekt, dodržení smluvních termínů a udržuje dobré vztahy mezi agenturou a zákazníkem.

Počítejte ale také s tím, že account bude vyžadovat i spolupráci z vaší strany. Určete proto jednu osobu, která bude s accountem úzce spolupracovat.

Jakmile je jasné, kdo komunikuje za agenturu i za klienta, spolupráce většinou šlape jako na drátkách, protože všichni mají informace, které potřebují a vědí, co mají dělat. Vyhnete se tak e-mailům bez odpovědi, nedodrženým deadlinům nebo nepochopení v zadání. Ty totiž většinou nevznikají zlou vůlí nebo nespolehlivostí, ale jsou výsledkem špatně nastavené komunikace.

10. Vyhraďte si čas na spolupráci

Spolupráce s agenturou není krabicové řešení a vyžaduje součinnost na straně klienta. Sdílejte, jaké akce chystáte, jaké jsou změny ve společnosti, jaké marketingové kanály využíváte.

Čím intenzivněji s agenturou spolupracujete, tím se vztah prohlubuje a vzniká symbióza. Pokud si na začátku spolupráce vyhradíte dostatek času, vrátí se vám to ušetřením času v budoucnu a také rychlejšími a lepšími výsledky.

Zaujalo vás téma? Pak by vás mohl zajímat také náš další článek

8 bezplatných kurzů online marketingu, které má cenu absolvovat

Online kurzy digitálního marketingu jsou skvělý nástroj, jak kromě atraktivního kusu papíru dosáhnout i lepšího pracovního sebevědomí. Cokoli vás při získání certifikátu posune o kousek dál, se počítá. Abyste se dozvěděli něco nového a vylepšili si životopis, nemusíte utrácet horentní sumy. Existuje řada kurzů, které jsou zcela zdarma. Bez práce ale nejsou koláče. Co vás tedy čeká?

Přečíst článek

Staňte se také naším klientem

A co vaše ponákupní komunikace

Dejte nám vědět a my se vám ozveme. Probereme veškeré možnosti a ukážeme vám, jak takovou ponákupní komunikaci zvládnout.

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol - obchodní ředitel

Martin Sokol

605 343 241

Zavolejte, napište. Kdykoliv.

obchod@optimio.cz
Enjoyed with Azami.cz