9 minut čtení
Když spolupracujete s reklamní agenturou, máte nastavené procesy a navzájem si vyhovíte, výrazně zefektivníte pracovní proces a brzy se dostaví výsledky. Zároveň si spoustu věcí můžete zařídit a vylepšit sami. Naši account manažeři, kteří mají na starosti řízení projektů, vám poradí, jak na to.
Na začátku spolupráce každému z klientů posíláme návod, jak specialistům zpřístupnit účty. Rychle tak zjistíme aktuální nastavení i výkon a zpracujeme audit. Na základě toho se domluvíme na další spolupráci. Odpadají desítky e-mailů nebo telefonů, kdy se odborníci snaží důležitá data z klienta vydolovat.
Jaké účty myslíme? Například:
Strategii vždy stavíme na datech, proto jsou pro nás přístupy velmi důležité. Nemusíte se přitom bát. Kontrolu nad účty máte vždy vy a kdykoliv můžete přístupy zase odebrat. Zároveň data nikdy nesdílíme s třetí stranou bez vašeho svolení.
Tip z praxe U mnoha klientů jsme se setkali s tím, že měli ve svých účtech velký zmatek. Nebyly správně pojmenované, klienti nebyli přímými vlastníky účtů, protože v nich figurovala předchozí agentura nebo nebylo jasné, na který e-mail je daná služba registrovaná. Vždy zakládejte účet na firemní e-mail, přestože přenecháváte kompletní správu agentuře.
Podoba bannerů a textový obsah reklamních sestav zásadně ovlivňuje jejich výkon. Proto si vždy od klientů vyžádáme plánovanou podobu bannerů (nebo obsah pro klienta zpracujeme) a posuzujeme ji ze dvou pohledů:
A. Textový obsah Někdy stačí velký nápis sleva 50 %, jindy však vaši zákazníci potřebují více informací. Vždy se zamyslete, čeho bannerem chcete dosáhnout a kdo by na něj měl kliknout. Když ještě sladíte tonalitu s ostatní komunikací vaší značky, bude to ideální. Hlavně buďte struční a srozumitelní. Kreativita by tady spíš měla ustoupit jasnému sdělení.
B. Vizuál Barvy, fonty, rozvržení banneru – na tom všem záleží. I pozice a velikost tlačítka může znamenat rozdíl v konverzním poměru banneru v řádech procent. Zároveň doporučujeme sladit barvy s grafickým manuálem vaší značky a také celkový estetický dojem produktu.
Tip z praxe Vždy dodržujte pravidla obsahové sítě, jinak se výsledky dramaticky zhorší. Dejte si také pozor, aby obsah neporušoval pravidla a nezobrazoval například násilí nebo jiný nežádoucí obsah. Například u kosmetiky může dojít k problému, když tvrdíte, že uzdravuje. Všeobecně s léčivými účinky buďte opatrní, ale týká se to i jiných oblastí.
Video je účinný formát, ale musí se vytvořit pořádně. Nejednou jsme se setkali s tím, že firmy točí videobsah jen proto, že je to „in“. Taková videa pak vznikají na poslední chvíli s nepromyšleným scénářem nebo špatným zvukem.
Pamatujte, že online není televize. Hlavní myšlenka musí ve videu zaznít v prvních 5 sekundách a diváka zaujmete také poutavým zvukem či hlasem. Nedodržíte-li tato pravidla, lidé neuvidí vaše video do konce, nebudou ho sdílet a ani komentovat. Výsledkem je prodražená a nepříliš úspěšná kampaň. Pokud chcete, s tvorbou videa vám rádi pomůžeme.
Nebo si přečtěte náš článek: Video obsah vládne internetu. Jak budovat značku díky špičkovým YouTube kampaním?
Za každým marketingovým kanálem by měl být promyšlený plán a strategie. Sociální sítě nejsou výjimkou. Nezakládejte si profil na Facebooku jen proto, že ho má konkurence. Možná máte cílovku jen na Instagramu a na Facebooku budete zbytečně plýtvat čas a finance bez výsledků. Neaktivita navíc snižuje důvěryhodnost vaší značky. Proto se zaměřte jen na sítě, které mají smysl pro váš business.
Tip z praxe Pokud chcete tvořit smysluplný obraz vaší značky na sociálních sítích, je nutné počítat s delším časem pro zaměstnance, který se bude sociálním sítím věnovat. Pokud toto nechcete, přenechte správu marketingové agentuře.
Z naší zkušenosti se každé podnikání v onlinu dostane do fáze, kdy začnou z počátku úspěšné výkonnostní kampaně stagnovat nebo se zlepšují jen nepatrně. V tu chvíli přichází na řadu silný brand.
Konkrétní příklad: zákazník si chce koupit telefon a najde dvě nabídky4 699 Kč na neznámém e-shopu4 999 Kč na Alze
Zvolí levnější variantu a nejistotu času dodání, stavu zboží či skladové dostupnosti? Ne. Téměř vždy si připlatí 300 Kč navíc, ale spolehne se na ověřenou značku a známou kvalitu služeb.
Tuto důvěru budují brandové kampaně, které nepropagují jednotlivé produkty, ale vlastně jen uživatelům říkají: „Jsme tady, a to co děláme, umíme dobře.“ Pokud nechcete zůstat malým bezejmenným e-shopem, musíte propagovat i svou značku. Čím známější bude, tím je pravděpodobnější, že vás zákazník upřednostní před konkurencí.
Neříkáme, že máte zkopírovat landing page slovo od slova, používat stejné barvy a vzhled bannerů nebo stejného maskota. Když ale vidíte, že velkému hráči na trhu ve vašem oboru něco funguje, snažte se pochopit, co k úspěchu vedlo a využijte to ve své strategii. Ať už jde o PPC kampaň, obsah na webu nebo funkcionalitu.
Za úspěchem velkých značek totiž často stojí velké finanční investice, analýzy a průzkumy. Vy můžete tyto informace zprostředkovaně využít. Vždyť kde by spousta dvojek na trhu byla, kdyby se neinspirovala u jedniček. Nekopírujte, ale snažte se pochopit smysl a příčinu úspěchu.
Pokud nemáte svou analytiku nastavenou správně, pravděpodobně vyvozujete mylné závěry, na základě toho činíte špatná rozhodnutí a plýtváte svými prostředky i časem. Přitom se tomu můžete snadno vyhnout. Nejčastější chyby v nastavení analytiky z našich zkušeností jsou:
Pokud potřebujete s nastavením analytiky pomoci, kontaktujte nás.
Představte si, že potenciální zákazník klikne na PPC banner ve znění:
„Ušijeme ti oblek na míru, ve kterém se staneš hvězdou každého večírku. To chceš!“
Proklikne se na web, kde si přečte úvodní headline:
„Pánské krejčovství Novotný šije obleky z nejkvalitnějších materiálů už od roku 1963.“
Velmi rychle se z takového potenciálního zákazníka stane jen další čárka v kolonce okamžité opuštění stránky ve vašich Google Analytics. A to nechceš.
Tip z praxe Nastavte si v komunikaci mantinely. Určete si, jestli vykáte, nebo tykáte, používané obraty, zakázané formulace. Nemusí to být dokument na 20 stránek. Stačí pár základních pravidel a vaše komunikace napříč kanály se sjednotí.
Chcete-li si se svou komunikací trochu vyhrát a rádi byste, aby vaši značku zákazníci poznali už z předmětu e-mailu, dejte nám vědět a vytvoříme pro vás osobitý komunikační styl.
V dobré agentuře bude na vašem projektu pracovat více lidí – PPC specialista, SEO konzultant, copywriter nebo grafik. To je naprosto v pořádku. Komunikaci s vámi a celý projekt by však vždy měl zastřešovat account nebo projektový manažer.
Account je takový styčný důstojník, který s klientem komunikuje, zpracovává požadavky, má přehled o klientovi a jeho potřebách. Také se dívá komplexně na jeho byznys a snaží se ho ve spolupráci se specialisty rozvíjet a přichází s novými řešeními. Zároveň odpovídá za celý projekt, dodržení smluvních termínů a udržuje dobré vztahy mezi agenturou a zákazníkem.
Počítejte ale také s tím, že account bude vyžadovat i spolupráci z vaší strany. Určete proto jednu osobu, která bude s accountem úzce spolupracovat.
Jakmile je jasné, kdo komunikuje za agenturu i za klienta, spolupráce většinou šlape jako na drátkách, protože všichni mají informace, které potřebují a vědí, co mají dělat. Vyhnete se tak e-mailům bez odpovědi, nedodrženým deadlinům nebo nepochopení v zadání. Ty totiž většinou nevznikají zlou vůlí nebo nespolehlivostí, ale jsou výsledkem špatně nastavené komunikace.
Spolupráce s agenturou není krabicové řešení a vyžaduje součinnost na straně klienta. Sdílejte, jaké akce chystáte, jaké jsou změny ve společnosti, jaké marketingové kanály využíváte.
Čím intenzivněji s agenturou spolupracujete, tím se vztah prohlubuje a vzniká symbióza. Pokud si na začátku spolupráce vyhradíte dostatek času, vrátí se vám to ušetřením času v budoucnu a také rychlejšími a lepšími výsledky.